Verkö
FD HBK Medlem
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato Maxi
Chassietyp: Standard
Motortyp: Multijet 130
Årsmodell Chassie: 2011
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Ixeo IT 710 G
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2011
Ämnesområde: Ospecificerat
Provade att göra strips i ugnen, men efter en timme var de knappt upptinade. När jag kom hem gjorde jag ett litet test och såg då att ugnstemperaturen inte steg så snabbt som jag trodde den skulle göra.
Testet utfördes genom att jag lade in min köttermometer i ugnen och läste av värdena var tionde minut. När jag startade ugnen satte jag den på 250 grader.
Mätvärden
Tid (min) / Temp (grader)
00 / 22
10 / 66
20 / 88
30 / 95
40 / 105
50 / 108
60 / 112
Jag trodde att det skulle gå snabbt att få upp ugnen i temperatur eftersom den är så liten och drivs av gasol.
Det verkar som om ugnen även är kopplad på samma gasventil som kylskåpet, dvs jag har ingen separat ventil för just ugnen (vilket bilderna i instruktionsboken verkade ha). När jag gjorde testet var kylskåpet avstängt.
Är det något spjäll etc. som jag kan ha missat att stänga i ugnen?
Tacksam för tips.
Chassiemodell: Ducato Maxi
Chassietyp: Standard
Motortyp: Multijet 130
Årsmodell Chassie: 2011
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Ixeo IT 710 G
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2011
Ämnesområde: Ospecificerat
Provade att göra strips i ugnen, men efter en timme var de knappt upptinade. När jag kom hem gjorde jag ett litet test och såg då att ugnstemperaturen inte steg så snabbt som jag trodde den skulle göra.
Testet utfördes genom att jag lade in min köttermometer i ugnen och läste av värdena var tionde minut. När jag startade ugnen satte jag den på 250 grader.
Mätvärden
Tid (min) / Temp (grader)
00 / 22
10 / 66
20 / 88
30 / 95
40 / 105
50 / 108
60 / 112
Jag trodde att det skulle gå snabbt att få upp ugnen i temperatur eftersom den är så liten och drivs av gasol.
Det verkar som om ugnen även är kopplad på samma gasventil som kylskåpet, dvs jag har ingen separat ventil för just ugnen (vilket bilderna i instruktionsboken verkade ha). När jag gjorde testet var kylskåpet avstängt.
Är det något spjäll etc. som jag kan ha missat att stänga i ugnen?
Tacksam för tips.