Tommy Dynér
FD HBK Medlem
Ställplatsfrågan i Östersund intresserar många, igår hade P4 Jämtland ett inslag som du kan höra här: Ställplats för husbilar i Östersund närmare verklighet - P4 Jämtland
Tommy
Tommy
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Onödigt mycket service för min smak. Jag prioriterar läge framför service och asfalt. Men det kanske blir svårt att få ihop ekonomin om man inte kan ta ut en rejäl avgift.
HejVarför lägga sådan energi på Östersund. För ca tre år sedan, när man fortfarande kunde övernatta i Östersund, beslöt vi att stanna kvar över en dag ( med god marginal för 24 timmars regeln) för att se på stadens sevärdheter.
Vi letade upp turistbyrån och frågade där efter olika sevärdheter i staden. Där fick vi ett både överraskande och förvånande svar. -Det finns inga- man förklarade det hela med att staden var så ny att det inte fanns några sevärdheter.
Vi har inget emot att ställplats med fullservice byggs för de som önskar det men det är inget som lockar oss.
Hihi, blir lite misstänksam då han företräder campingarna och hänvisar till att kommunen kontaktar SCRNya åsikter, eller kanske insikter om den planerade ställplatsen i Östersund, den här gången en insändare i ÖP, undertecknad, Kent Halvarsson, ordförande Camping MittSverige.
Domen, ocentralt och för då platser.
![]()
Insändare: Ställplatsen för husbilar allt för ocentral
Men ursäkta! Östersunds centrala delar behöver omgående kunna erbjuda tillfälliga gäster möjlighet att parkera några timmar eller ett par dygn nära centrumhandeln.www.op.se
Tommy
På den här platsen hade det räckt med att sätta upp en skylt med husbilsparkering 24 timmarNya åsikter, eller kanske insikter om den planerade ställplatsen i Östersund, den här gången en insändare i ÖP, undertecknad, Kent Halvarsson, ordförande Camping MittSverige.
Domen, ocentralt och för då platser.
![]()
Insändare: Ställplatsen för husbilar allt för ocentral
Men ursäkta! Östersunds centrala delar behöver omgående kunna erbjuda tillfälliga gäster möjlighet att parkera några timmar eller ett par dygn nära centrumhandeln.www.op.se
Tommy