• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tyskt registernummer

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2026
Går det att ta reda på tyska ägare från ett registernummer?
Vart vänder man sig?
Numret börjar på LDS*LKxxx

Sv: Tyskt registernummer

Kan tyska ambassaden vara ett alternativ att få reda på tysk reg.skylt? De kan kanske ge ett svar var man kan få tag på det i alla fall.

Så vitt jag vet lämnar Tyskarna inte ut vem som har ett regnr.

Ja det handlar om köp och då priset är på lägre sidan att det inte är något stulet.

Ett tips är att inte förskottsbetala utom möjligen till stora välkända bilhandlarfirmor

Aldrigt betala ett cent i förskott.
För att vara säkert, att bilen inte är stjolet, begär,att säljaren först ga tx till en advokat o maila registreringsbevis som innebär sitt namn. När säljaren är seriöst förstar han din krav.
Fragar ogsa om attest, att bilen är utan bilolycka.
För du avsluttar köpet, aka till TÜV = Technischer überwachungsverein eller DEKRA o kräver ett bedömmning av bilen.
Är inte rädd om sprog - dom pratar ofta engelska när du kan inte tyska.
Till sist: När du sluttar köpcontracten kräver att dett benyttes därför ett formular av ADAC ( är lik som Motormännens riksforbund hos er. )

MvH
Wolfgang
MvH

Tillbaka
Toppen