• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tyskland tomt på svenska husbilar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Kom till Algarve i onsdags, på närmare 400 mil har vi bara sett en Svenskreggad husbil. Det var på ställplatsen nära IKEA vid Murcia.
Var som vanligt att köra över gränserna, in i DK ingen kontroll (körde bron o färja Puttgarden). Som i våras strulade korten i vägtullarna. Av 4 olika kred.kort, både Visa o MC fungerade inget, alla öppna f utl.bet. Men Swedbanks betalkort som dras direkt på kontot tog dom. Tvärt emot tidigare år. Blippa gick bra på samtliga som hade funktionen, om inte summan var för hög.
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Har tillbringat en natt på Solebad i Bad Salzedetfurth. Träffade på en svensk husbil när vi kom som var på väg att lämna. Lediga platser när vi kom vid elva tiden, men fylldes på under em. Finns en stor parkering för personbilar som är tom på natten. Denna utnyttjas av husbilar som inte får plats på husbilsplatserna. Här i Tyskland är det ordning och reda.EF071EEC-6411-467E-B420-AF0724B75EE5.jpeg
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
I em var det cirkus på ställplatsen. Ca tio skåpbilar med vidhängande husvagnar (med boggie) från England och Irland rullade in. Ut vällde både män o kvinnor samt barn i varierande åldrar.
De tyckte att vi hade för stora platser och skulle flytta ihop oss så att de kunde få in sina husvagnar däremellan. De ville också att vi skulle dela med oss av våra elanslutningar. Turligt nog så var det ingen som hörsammade deras begäran. Efter en halvtimmes dividerande drog de vidare.
 

portugalien

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12765
Medlemskap
2024
Vi gjorde en tur till Flensburg förra veckan,såg bara två svenska bilar i stan.
Fullt med bilar vid ställplatsen i hamnen.
Munskydd på i affärer och bensinmackar.
Passkontroll vid inresa till Danmark och Sverige.
Planerat att åka till Portugal i slutet av november,bokat Stena Line från Gbg till Kiel, avbokningsbar p.g.a det osäkra läget.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Har varit 17 dagar i Tyskland och set bara en svensk bil på ställplatsen i Osterrönfeld/Rensdburg ,men kunde inte ta kontakt med dom för dom var aldrig hemma.Men annars är det fult med semestrande tyskar som har stannat hemma i år..verkar som.Där jag brukar stå ensam intill Kiel kanalen i Osterrönfeld/Rendsburg var det flera tyska bilar som också stannade över natten.Tyvärr kan inte skicka bilden ..vet inte hur man gör eller kan man inte på grund att jag är bara "intresserad"
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
I em var det cirkus på ställplatsen. Ca tio skåpbilar med vidhängande husvagnar (med boggie) från England och Irland rullade in. Ut vällde både män o kvinnor samt barn i varierande åldrar.
De tyckte att vi hade för stora platser och skulle flytta ihop oss så att de kunde få in sina husvagnar däremellan. De ville också att vi skulle dela med oss av våra elanslutningar. Turligt nog så var det ingen som hörsammade deras begäran. Efter en halvtimmes dividerande drog de vidare.
Låter som pikeys som kommer till Sverige & utför diverse suspekta arbeten åt villaägare. Efter nyår slipper vi dom, åtminstone dom från Nordirland & England.
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
OCH alla har en "packe" munskydd med sig. För inte ska ett använt munskydd återanvändas?

Sjalvklart kan man anvanda ett FFP3 munskydd ett flertalganger. Sa lange man inte tar pa de delar dar virus kan finnas ar det ingen risk, men har man nagra stycken later man det senaste ligga i 72h for at vara pa den sakra sidan. det ar flodet genom masken som styr, inte exponeringstiden.

da jag bor i ett land som kraver munskydd, sa har jag sjalvklart riktiga munskydd av klassen FFP3 som faktiskt stoppar virus aven om nagon i narheten nyser. sen kan man ju undra over hur en del anvander munskydd, har sett manga som drar dem upp o ner eller har dem under nasan.. vilket inte gor det sakert alls.

//Freddy
 

redtop2

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
25674
Medlemskap
2024
"sen kan man ju undra over hur en del anvander munskydd, har sett manga som drar dem upp o ner eller har dem under nasan.. vilket inte gor det sakert alls."
Just så använder jag oftast munskydd. Har det under hakan. Väldigt effektivt. Det har som effekt, att man inte behöver inte be folk hålla 2 m avstånd. Funkar nästan alltid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen