• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tysk parabol

F

F.d. 27056

Guest
Hejsan...
Vi har precis bytt husbil inför vår semester...vi köpte på en firma som importerar från tyskland.
I bilen sitter tyska parabolgrejor. Mottagaren heter Kathrein UFD 545 och den motorstyrda parabolantenen heter Kathrein HDP 160. Frågan är har vi någon nytta av dessa i sverige? det vore iallfal bra om man kunde använda antenen...vad tror ni ?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tysk parabol

Ser ut til å være et anlegg fra overgangen analoge til digitale sendinger over satellitt. Kan bygges om, men om det er noe å spare i forhold til et nytt anlegg er det store spørsmålet. Produktbladene for begge deler er datert 2000. Det finnes en ny tuner som kan styre den gamle antennen etter endel oppgraderinger.

Jeg ville ikke startet på jobben selv.

F

F.d. 27056

Guest

misstänkte att det var värdelöst...så att koppla in en "vanlig" digital box (en inbygd i tv:n) är inte heller nån lösning antar jag??...men antenn kablen som är dragen i vägen från taket kanske går att använda iallafall...

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Coax kabelen som går sammen med styrekablene til parabolen kan benyttes til andre typer antenner. Styrekablene kan brukes for strømtilførsel til en forsterker. Til en selvsøkende parabol av annet merke trenger en som regel en ny kabelstamme slik at i den sammenheng er det bare hullet i taken en kan ha gjennbruk på.

F

F.d. 53078

Guest

Uppgradera antennen, det är en av marknadens bästa antenner Hör med kathrein i Sverige.

F

F.d. 27056

Guest

Går det att använda parabolen som en "vanlig" tv antenn tror ni?

F

F.d. 53078

Guest

Nej Frequenserna är så olika att det går inte alls

Kontakta detta företaget dom hjälper dig gärna:
Sverige
Intensa AB
Box 1253
SE-181 24 Lidingö
Tel: +46 8-767 01 95
Fax: +46 8-765 22 56
Epost: intensa(a)intensa.se
Order: order(a)intensa.se

http://www.intensa.se/

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Min parabol åkte ut. Visserligen häftigt med tekniska prylar men om man mest tittar på TV när man reser i Sverige och redan har ett Boxerabonnemang hemma som man vill använda så blir det enklare med en vanlig antenn.

Har man tur kan man ju få en slant när man säljer parabolen.

F

F.d. 27056

Guest

Jag har kotaktat intensa sverige...men dom var som frågetecken...inga produkter som finns på den svenska marknaden överhuvudtaget enligt dom. I em åker grejorna ut...

Toppen