• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvmast Till HB

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Tvmast Till HB

Har en Ufo antenn. Monterade min på en mast. 9 gånger av 10 måste jag höja antennen för att få bild. Jag monterade stången med 30 mm diameter som du länkade till. Den kostade drygt 400 kr. Men som alltid när man borrar hål så finns det en risk att man får en läcka,
Ha det
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Tvmast Till HB

Tänkte ställa den på taket och se om jag får bild, där jag bor är det rätt dålig mottagning får jag bild där så bär jag nog få bild nästan över allt!
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Tvmast Till HB

Kanske en liten bit upp som här då får jag ca 90 % men för 100 % måste jag högre.

DSCN2806.JPG

/Leif
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Tvmast Till HB

Köpte en ufo 140 provade att bara lägga den på taket bakom alkoven hemma där vi har urusel mottagning, fick in fler kanaler än med vår vanliga antenn, bestämde mig för att limma fast antennen, limmade den i lördags , montera övrigt på söndagen.
Så nöjd jag blev, idag torsdag morgon sneglade jag ut på HBen, ser att antennen ligger ner!! Vad är det för skit PL 400, gjorde rent efter alla konstens regler och var noga med att inte belasta den fören 24 timmar efter limning , anten väger 400 gram!!
Vilket lim har fungerat för er som limmat upp antennen?
 

Bilagor

  • antenn.JPG
    antenn.JPG
    1 MB · Visningar: 4

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Tvmast Till HB

Borde gå med den Sikaflexen som man använder för solpaneler.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Tvmast Till HB

Nej det var i lördags ja limmade, det var 12 grader och sol belastade den inte fören på söndagen och då var det 11 grader sol, den satt fint på onsdagen men nu i morse så låg skiten ner, Ska prova sika t2, till helgen!
:swoon:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.822
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Tvmast Till HB

Hittade det här om PL-400:

Öppentid 5 minuter beroende på temperatur och luftfuktighet. Sluthärdning mellan 2 och *30 dygn beroende på material, temperatur och luftförhållande. *Härdar långsamt mellan två täta ytor. Styrkan ökar med tiden


:)
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Tvmast Till HB

30 dygn är ju ganska länge man måste tydligen planera.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.629
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Tvmast Till HB

Hejsan, köp en Digi Nova antenn och en kraftig höj och sänkbar stadig mast i stället. Då har du förutsättningar att nästan alltid få bild på TV'n när du vill titta, och inte bara när det råkar funkar :p:.

Många andra varianter minskar chansen att kunna se TV när man själv vill, på udda platser, betydligt.

Att UFO'n ramlade bort kanske var en fingervisning om nytänkande :D.

Televés Digi Nova > Campingantenner | Kjell.com

M. mycket v.h. JANKRO.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.822
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Tvmast Till HB

Ufo:n fungerar alldeles utmärkt så någon anledning att byta ut den finns inte, men att montera den på mast håller jag helt med om! :)
 
Senast ändrad:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Tvmast Till HB

Kännde på den i måndags och den satt bra, tror at limmet vart gammalt eller att plasten släpte ska kolla på det nu i hlegen när det blir torrt. Har dom lyckats limma solpaneler och hundratals antenner innan så ska jag klara en!:twitcy:

Hittade det här om PL-400:

Öppentid 5 minuter beroende på temperatur och luftfuktighet. Sluthärdning mellan 2 och *30 dygn beroende på material, temperatur och luftförhållande. *Härdar långsamt mellan två täta ytor. Styrkan ökar med tiden


:)
 
Toppen