• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV

cittra

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
38517
Medlemskap
2024
Vill rådfråga om vilken tv 12volt 32" som rekommenderas av egna erfarenheter.
Vidare även vilken antenn som är bra.
Har nyligen skaffat husbil och tänkte utrusta den med en tv.
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Nog en bra början att läsa den här artikeln som i princip är riktig, men finns lite nytt på streaming.

Min spontana kommentar är att TV 32 nog oftast är onödigt stor och svår att placera.

 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.583
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Har du funderat på vilket sätt du har tänkt dig att få in kanalerna. Om du har tänkt dig antenn som du skriver och marksänd TV från master, och då alltså antingen bara TV1, TV2, och fyran plus några fria kanaler till, eller du kanske redan har ett BOXER ab. eller tänkt skaffa det för att få många kanaler. I så fall bör du satsa på en bra antenn eller den bästa för att kunna få bra bild nästan överallt. Det finns även en bra hjälp i dator eller telefon som talar om vart du skall rikta antennen samt hur bra signal du har där du är.
Om du har telefonen och position så går det automatiskt eller annars så kan man själv klicka på kartan var man befinner sig, sedan kommer kompassriktningen upp vart du skall rikta antennen för att hitta bästa och även näst bästa TVmast.
(Om du har eller skaffar BOXER så får du även tillgång till dina kanaler över datanätet om det kniper och du har mycket datasurf att ta till.)

M.v.h. JANKRO.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Vill rådfråga om vilken tv 12volt 32" som rekommenderas av egna erfarenheter.
Vidare även vilken antenn som är bra.
Har nyligen skaffat husbil och tänkte utrusta den med en tv.
Vi har köpt NetonNet:s Anderson 32”
Det är en smart TV som vi streamar till
Fungerar utmärkt full HD
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har kört Andersson i drygt 10 år. Bytte husbil för ett drygt år sedan. Där satt en ny LTC Smart-TV. Den åkte snabbt ut och ersattes av vår gamla Andersson!
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
128
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Vill rådfråga om vilken tv 12volt 32" som rekommenderas av egna erfarenheter.
Vidare även vilken antenn som är bra.
Har nyligen skaffat husbil och tänkte utrusta den med en tv.
Den bästa om du frågar mig, tyvärr är den rätt dyr. Men väldigt få har 32 tum som går på 12 volt. Det har alphatronic.


Bästa Dvb-t antennen om du frågar mig,


Mvh Per
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Om man blickar tillbaka då vi hade tjock-TV, 32 tum tv på den tiden ,då hade man jävligt stort tv-rum, idag får huvudet fara höger-vänster för att se hela burken ,om några år till måste man ha snurrstol.
 
Toppen