• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv via internet

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Godertafton! Vi har en oyster parabol med svt world och vi befinner oss på Sicilien. Jag tycker inte att denna kanal sänder dom program vi vill se, tex idag gick endast skidor från Dusseldorf. Vi hade gärna sett från Östersund också, jag undrar om någon vet om man kan via internet se fler kanaler, ex.vis svt1 och 2, jag har letat idag på nätet men inte lyckats hitta någon. Euorsport nordic är också intressant då det pratas svenska, det kommer ju ett vinter os och då gäller det att ha rätt kanaler.
:holly-1-icon:
Vi önskar en trevlig 2-adventkväll
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Tv via internet

Inte mycket i efterhand, en halvtimme normalt, tittar på nyheterna och Fagervik alltid här i Spanien.

TV4 har liknande funktion. De andra vet jag inte. Men det var en anna husbilist här en gång som visade oss tidigare i höst en illegal holländskt websida som visade alla kanalerna on-line. Tyvärr kommer jag inte ihåg adressen.... Återkommer om jag hittar den.

hälsning
jyrki
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.428
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Tv via internet

en illegal holländskt websida som visade alla kanalerna on-line
Visst, den finns, men den visar bara nederländska kanaler!

Eller var det kanske denna siten : nl.wwiTV.com - Kijk live TV uitzendingen op Internet.
fast den visar heller inte SVT i direktsändning, det mesta är "Play" i efterhand.

Här kommer en till: Webb-TV Sverige TV NEWS RADIO gratis Webb-TV kanaler

Det finns hur många som helst men jag hittar ingen som visar SVT och TV4 live!
Någon annan kanske har bättre tur!
MVH
JvH
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Tv via internet

tv4play ser vi på en del men är man utomlands funkar bara vissa program. annars får man ett felmeddelande att man har utländsk ip och inte rättigheter att se på programmet. Finns det nåt sätt att komma runt det?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Tv via internet

Alla svensk marksända kanaler kan ses i realtid enligt företaget Wlt i Norrköping. Kostnaden är 3000 SEK i anslutningsavgift och sedan 300 SEK i månaden.

Tekniskt så laddar man ner deras programvara "SlingPlayer" och levernatören sänder med 2 MB/s och klarar enligt uppgift mottagningshastighet ner till 0,8 MB/s.

Har själv aldrig sett det i drift, bara läst om det i "Palmbladet" som är Skandinaviska Klubbens tidning här på Gran Canaria.

Mera info; www.wlttv.se
 
Toppen