• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV utomlands

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Hej jag skall ner i Europa till våren Spanien Portugal mfl och jag undrar om man kan se på tv utan parabol där nere eller man kan låta tv n stanna hemma
Mvh
Mats/Inger Nilsson
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: TV utomlands

Med en modern tv ser man landets kanaler Och ibland mera.

Leif
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TV utomlands

Hur intressant är det att se utländsk TV eller dubbade serier?
Det enklaste och billigaste alternativet är SVT Play som från 2017 skall fungera lika enkelt som hemma men idag med WiFi på alltfler ställplatser och campingar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TV utomlands

Tyvärr lärde jag mig inte spanska, portugisiska, italienska eller grekiska i skolan.
Det lilla jag lärde mig på latin pratas inte överhuvud taget längre, möjligen i Vatikanstaten.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.812
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: TV utomlands

SAnt, men du svarade ju i "jagform" och det kanske är lite O.T. Det bör väl vara frågeställarens fråga man svarar på?
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Hej jag skall ner i Europa till våren Spanien Portugal mfl och jag undrar om man kan se på tv utan parabol där nere eller man kan låta tv n stanna hemma
Mvh
Mats/Inger Nilsson


Ta ni med er TV:n på er resa söderut !

Det finns åtskilliga campingar, i t.ex. Spanien, som erbjuder kabel-TV och här på Raco Camping i Benidorm (där vi övervintrar för 3 året i rad tillsammans med ett större antal svenskar) finns det hela 74 olika TV-kanaler och 15 radiokanaler !
Sveriges TV1 och TV4, norska TV1 och TV2, 4 kanaler från engelska BBC, tyska, österrikiska, franska, schweiziska, holländska, 2 amerikanska kanaler, ett flertal filmkanaler där språket oftast är engelska, Eurosport, 2 andra sportkanaler, ett flertal kanaler som sänder naturprogram etc.etc.

Svt Play är ett "klent" alternativ - i dess nuvarande form är det endast ett fåtal svenskproducerade program man kan se utomlands. Filmer producerade utomlands går ej att se och ej heller sportsändningar producerade utomlands, t.ex. utförsåkning !

Soliga hälsningar från Benidorm där vi i skrivande stund, kl. 11.30, har 23,3 grader i skuggan och en 100% molnfri himmel !

Bosses och Gerds husbilsresor
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Slingbox, som tipsas om i andra trådar, är ett alternativ om man åker hemifrån.
 
F

F.d. 55329

Guest
Sv: TV utomlands

Från och med nästa sommar blir det billigt att surfa med sitt vanliga simkort och från 2017 inga roamingavgifter alls. Då måste Slingbox va det allra bästa för då ser jag allt som jag kan se på hemma-tvn.
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: TV utomlands

Skall väldigt många se tv via mobilnätet kan man ju fråga sig hur länge kapaciteten räcker och/eller gigabiten som ingår i abonnemangen. Blir ju samma effekt som i wifi-näten i i alla fall hamnar idag - att titta på streamad tv via dom kan man glömma. Jodå, så är det visst. Funkar ej (tog i lite för att slippa några extra tjafsrundor).

Anders
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Nu bor vi i hus i Spanien men vår TV lösning kan vara ett alternativ även för den som står en längre tid på en camping och har en hyfsad internet uppkoppling,

Vår lösning är en s.k. IP-TV-Box, SpaniaBox

Svensk IPTV

Vi har över 100 kanaler, inklusive en del skandinaviska film-/betalkanaler.

Boxen kan användas överallt där man har internet, även i Sverige!
 

Love autocamper

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Haninge
HBK-Nr
18934
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Hej!

Har en fråga angående slingboxen.

Vad gör den för något ?

Tar emot signaler förstår jag, men räcker det alltså bara att införskaffa en slingbox och naturligtvis en sladd mellan tv och denna box. Inget abonnemang eller liknande?

Efter detta ska man kunna se på svensk tv i Europa?

Ifall man inte har en slingbox.. Hur gör man då? Se nedan.
En del pratar om SvT play tex, behöver man då inte ha någon slags uppkoppling till Sverige?
Man behöver väl ha någon slags Wifi uppkoppling, hur gör man det med en tv som inte köptes in 2016?

Går det inte då åt många Mbit eller Gbit , "bara" för att titta på tv....

Parabol är inte intressant för oss.

Mvh från tv-novisen
 
Toppen