• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV utomlands

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Tyvärr ställer den nog vissa krav på internetanslutningen. Det märks när man sitter i Thailand o tittar. Bild o ljud är väldigt känsliga för fördröjningar. Slingboxen väljer bilkvalitet baserat på kur bra förbindelse den får.
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: TV utomlands

Hej, jag har köpt från denna leverantör och med frakt och sat.boxen samt Sikalim var priset 10084 kr.
allt var med och levererades hem till bostaden. Det fanns andra boxar som var dyrare men denna räcker. Ska man ha ett Canaldigital kort för Europa så måste man bo i något sådant land som Holland tex för få bli kund. Då kan man se en massa program läs om det på deras hemsida.
Conax levererar sin CA modul samt programkortet som behöver en plats i Satboxen, kolla att det är så annars fungerar den inte med bara kortplats.
650 kr för CA modulen, 1495:- + 400:- för att se under ett år, ny kostnad varje år.

Kolla att du har en 80 cm antenn om ni ska till södra Spanien jag tror inte att den ny mindre parabolen räcker där nere.

Håller på att montera nu behöver sommarvärme för att limma fast allt på taket +10.

lycka till
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: TV utomlands

Den som kan surfa obegränsat kan kolla in det här:
Se Svensk TV

mvh
Pehr


Ett annat helt olagligt företag som kommer att sláckas och ansvarig väntar fängelse.

Sista var en Dansk som nu fick 4 árs fängelse.
England med SKY har satt igáng oksá med fängelse istället för böter efter päbackning av Hollywod. SKY har Ñover 3 miljoner tittare utomlands och blev dömda att dom nya satelliterna inte f´r gá utanför england med kraft. Internet blir d¨rför intressant men mycket mera olagligt. Nu ett árs fängelse att dela ditt kort med en annan person.

Problemet kan man tycka är lagar. Sändningar betalas för geograiska omráden och inte för antal tittare.

Tänk dig att du fár sälja fiat husbilar pá ett geografiskt omráde.
Du betalar massa i reklam verkstäde mm.
Mitt emot dig säljer nu nágon samma husbilar till halva priset utan att betala nágonting varken skatt moms reklam eller garanti.


Läs Nordic Content Protection
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: TV utomlands

Som pensionerad svt-medarbetare blir jag varm om hjärtat av att så många vill ha svt med sig i husbilen. Dock finns det många fria kanaler som går att se via T-boxen som finns i mottagaren. De flesta länder på kontinenten har betydligt fler fria kanaler än norden. Jag har följt både fotbolls-vm och em på det sättet. Nyheter från svt går alltid att se via svt-play.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: TV utomlands

Företaket som er lenket til i innlegg selger en VPN tjeneste - men merkedsføringen oppfordrer til å bruke tunellen til å gå utnom begrensningene i distribusjon av programinnhold.
 
Toppen