• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV utomlands

hilda

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Österåker
HBK-Nr
2159
Medlemskap
2024
Vi skall i början av januari starta resa mot Spanien och kanske även till Portugal. Vi har en Oyster 85 parabol. Vi funderar på att skaffa SVT Worldwide abonnemang för tre månader. Måste man ha en speciel box från ConoVa som ansluts till parabol mottagaren? När man läser på ConoVa's hemsida blir man lite vilsen om detta. Jag tycker att det bordet räcka med att rätt crypteringskort samt programkonrt i parabolmottagaren.
Är det någon som vet vad man behöver, samt även vad det kan kosta?
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: TV utomlands

Hej, sitter och letar efter detta också, och ser på Conovas hemsida att alla gamla mottagare blir omoderna nästa år 31 dec då man byter krypteringssystem.
En ny box för 2125kr som passar både parabolen och över internet om man hittar en bra anslutning.
Programkortet kostar utöver detta 400 kr samt beroende på hur lång period man vill kolla under, ex ett år 1450:-
Gamla kunder kan få rabatt på boxen.
Lämplig antenn är 70 cm i Europa

Lycka till
Carl-Axel
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Hej har läst igenom Connovas sidor och om jag fattat rätt så kan man kanske klara sig med en ny Ca-modul o kort för att ta in signalen till Oyster antennen !
Ca-modul +nytt kort för 650kr!
Någon som prövat ännu ?

Mvh Tom
För mottagning med en befintlig box med plats för CA-modul, observera att inga garantier kan ges för kompabilitet mellan box och CA-modul
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: TV utomlands

Svar JA

Det räcker med en box som har öppning för CA modul. ett bättre alternativ.

Deras Dilog mottagare fungerar med 12V, men problemet med den boxen är att man inte kan ordna med kanallistan SVT World ligger som Nº 13 och går inte att redigera med den mjukvaran som finns för nuvarande.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: TV utomlands

Även vi har en Oyster 85 och har klarat oss bra med ett depositionskort från Canal Digital. Vi har iofs inte provat i Spanien, men bra mottagning av de SVT´s kanaler (förutom mängder av tyskspråkiga kanaler) både nere på kontinenten och här uppe i Jämtland och man slipper abonnemangskostnader.

aake
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: TV utomlands

Om du tittar på footprinten ifrån satelliten så ser du att det inte finns signal i sydeuropa.
Det har med upphovsrätten att göra.
 

Bilagor

  • sirius_4_nordic_L.jpg
    sirius_4_nordic_L.jpg
    23,4 KB · Visningar: 1.551

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Jag är rätt ny på det här forumet, och vet inte om någon har tipsat om Slingboxar tidigare?
Man kan ha en box hemma, kopplad till sin digitalbox och till Internet, sedan kan man se sin TV överallt där man har Internet.

Det finns även företag som "hostar" din Slingbox:
Sling TV
 

Larshakan

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
11310
Medlemskap
2022
Sv: TV utomlands

Du kan ju köpa SLINGBOX direkt och koppla till din egen tv o internet hemma så får di se gratis hur länge du vill.
Håkan:twitcy:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: TV utomlands

Problemet har löst sig själv så att säga, i alla fall om man har tillgång till nätet.
Tydligen sänder SVT allt över nätet från och med den 1. febr. 2013. Det som behövs då är nätuppkoppling.:)
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Problemet har löst sig själv så att säga, i alla fall om man har tillgång till nätet.
Tydligen sänder SVT allt över nätet från och med den 1. febr. 2013. Det som behövs då är nätuppkoppling.:)

Tyvärr är det nog inte helt så enkelt.

Pga upphovsrätterna så kan man idag inte se allt på SVT-Play, utanför Sveriges gränser och jag förutsätter att det så kommer att förbli.

Jodå jag vet att det finns former att gå runt den begränsningen, men den är lite bökig och kostar en slant.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Tyvärr är det nog inte helt så enkelt.

Pga upphovsrätterna så kan man idag inte se allt på SVT-Play, utanför Sveriges gränser och jag förutsätter att det så kommer att förbli.

Jodå jag vet att det finns former att gå runt den begränsningen, men den är lite bökig och kostar en slant.

Att gå runt begränsningarna tar bandbredd. Bandbredd har de flesta ont om i Spanien.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: TV utomlands

En vpn løsning legger ikke mange prosent til volumet av data, men som Tommy på Canariøyene påpeker det koster noe i abonnement hos et selskap med gateway i Sverige å komme seg rundt sperren. Og dette selskapet må ha tilstrekkelig båndbredde for å slippe gjennom den doble trafikken. De virderesender hver pakke som kommer via tunellen fra deg til den serveren du snakker med hos stv og pakker inn og sender svarpakkene til deg.

Dette båndbreddekravet hos leverandøren av vpn gjør at en ofte må gå utenom de billigste tilbyderne.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Jag är rätt ny på det här forumet, och vet inte om någon har tipsat om Slingboxar tidigare?
Man kan ha en box hemma, kopplad till sin digitalbox och till Internet, sedan kan man se sin TV överallt där man har Internet.

Det finns även företag som "hostar" din Slingbox:
Sling TV

Kan bara intyga att slingboxen fungerar alldeles utmärkt om man har tillgång till internet. Min far sitter i Thailand och tittar på TV från en digitalbox i Sverige. Kostar ju inget extra förutom inköp av slingboxen. Digitalboxen med abonnemang har du ju redan betalat för. Köper du oxå en Boxeebox så kan du enkelt koppla in programmen till din Tv.
:mcride:
 

gorols60

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2024
Sv: TV utomlands

Hej
Prövade med en slingbox när vi körde runt i Spanien. Fungerade inte pga alldeles för långsamt internet. Detta var 2011. Kanske det är bättre nu?

GO
 
Toppen