• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV till Windows7 64bits

S

StefanW

Guest
Hejsan

Någom som vet var man får tag i TV till LAP-TOP med Windows7 64bits.
Har bytt LAP-TOP,hade TV i den gamla trasiga, fungerar inte i den nya.

STEFAN
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: TV till Windows7 64bits

Det finns externa TV-kort med USB. De om säljs i butikerna idag bör fungera.
Jag har ett som jag köpte förra våren och det fungerar i min stationära win 7 x64.

Dock var jag tvungen att leta reda på tillverkarens hemsida och hämta hem drivrutiner för 64-bitars dator. (Vista drivare brukar fungera fint om inga till win 7 finns)

//Stefan
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: TV till Windows7 64bits

Köpte ett USB tv kort på Kjell o Co förra veckan
Kostade 349:-
Det fungerar helt OK
Använder Windows7 64 bit
 

Sloth

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2018
Medlemskap
2024
Sv: TV till Windows7 64bits

Hej.

Jag använder en Pinnacle 72e USB-sticka och WindowsMediaCenter, eftersom den medföljande programvaran inte funkar.
Drivrutiner för 64-bit fanns att ladda ned men ingen bättre programvara.
Kombinationen funkar iallafall perfekt.

M.v.h Åke
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: TV till Windows7 64bits

Jag kapar tråden för att ställ egen fråga i samma ämne :D

Jag köpte ett USB-kort från Kjell & Co (Roxcore) och installerade ny programvara för Win 7 64bits.
Det funkar tyvärr inte i min Asus – hängde sig då och då. Installerade om och bytte också ut kortet mot ett nytt. Samma problem, så Kjell köpte tillbaka grejorna.
Söker nu alternativ – helst med mpeg-4 som kan funka i Norge också. Ser en variant hos Dustin – Pinnacle Nanostick 73E för 475 kr. Nån som har erfarenhet av den? (Det lär bara finnas en enkel drivrutin för Win 7, så man lär få använda Windows Media Center. )
Andra förslag i rimlig prisklass?
:confused:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: TV till Windows7 64bits

Det bör fungera. De brukar göra bra grejor, pinnacle. Möjligen att du kan göra jämförelse med nån liknande från Hauppauge.
Prisjakt är alltid bra att börja på (Länken går till en jämförelse mellan ditt val och en HD variant som stödjer win7 direkt - även om jag är säker på att 73e också fungerar utmärkt i win7).

En sak att vara medveten om är att till hösten kommer det nya HD-kanaler i marknätet (Boxer). Men de kommer att sända Mpeg4 via dvb-T2! Och i dagsläget finns inga boxar som stödjer det (troligen går de inte heller att uppgradera). dvb-T2 mottagare kommer ut i slutet på året, kanske till hösten.

Den mottagare man köper nu, kommer att fungera många år framåt på de kanaler som finns nu. Men inte på dem som lanseras från i vinter och framåt.
Kan vara bra att veta.

//Stefan
 
Toppen