• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv strömsnål tips önskas

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.816
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Tv strömsnål tips önskas

Projektorn drog väl 4A, vilket är alldeles för mycket om man fricampar, och var skall man visa 50 tum i en husbil? :cool:
 
F

Flow

Guest
Sv: Tv strömsnål tips önskas

Projektorn drog väl 4A, vilket är alldeles för mycket om man fricampar, och var skall man visa 50 tum i en husbil? :cool:

För mycket för vem? Inte för mig att se på film under 2h, dvs förbruka 8Ah, när jag har 450Ah att ta av.

Jag har gissningsvis 100 tums framruta och kan lätt sätta upp en duk och visa 50-tumsbild. Faktum är att jag har en HD-projektor (16:10) till salu på Blocket, kanske läge att behåla den...

Vad mer vill du ha löst? :wink:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.816
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Tv strömsnål tips önskas

Vad bra, då är ju det löst! Men har du verkligen 900 Ah batteribank? för man skall ju inte ladda ur batterierna till mindre än 50% om dom skall överleva någon längre tid?! :)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53318

Guest
Sv: Tv strömsnål tips önskas

För att svara på frågan i inledningen så köpte jag en Philips LED Full HD Ultra Slim 22" med både 12 och 220V drar 22W och 0,3w på El-Giganten i veckan, den tog de 1.790:- för på nät butiken men tror det var 2.590:- eller 2:790:- i de vanliga butikerna. Men det är bara att säga till så får du den för det billigare priset. Den har även ingång för USB så du kan titta på film den vägen också om du vill. Den är även klar för Boxer.
Kolla alltid priset på nätbutiken först när du köper något från El-Giganten brukar ofta vara ett lägre pris där.
Jag avråder från att köpa tv med inbyggd dvd pga. värmen från tv:n så tar dvd:n stryk och håller inte så länge. Jag funderar istället på att köpa bilstereo med dvd då kör man film därifrån istället.
När någon säger Andersson blir jag rädd, av erfarenhet så är det billiga produkter men håller inte så länge.

Janne
 
Senast redigerad av en moderator:
F

Flow

Guest
Sv: Tv strömsnål tips önskas

Vad bra, då är ju det löst! Men har du verkligen 900 Ah batteribank? för man skall ju inte ladda ur batterierna till mindre än 50% om dom skall överleva någon längre tid?! :)

Ja eller hur! Nej, jag var otydlig, i praktiken är det bara 225Ah, men jag ville inte vara för petig med detaljerna då det ju ändå är goda marginaler.

Var det något mera?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.816
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Tv strömsnål tips önskas

Nej, jag antar att du inte har vintercampat med husbil förut, det går ju åt lite mera än till projektorn, som väl f.ö. skall matas med en dator som drar ungefär lika mycket? :)
 
F

Flow

Guest
Sv: Tv strömsnål tips önskas

Nej, jag antar att du inte har vintercampat med husbil förut, det går ju åt lite mera än till projektorn, som väl f.ö. skall matas med en dator som drar ungefär lika mycket? :)

Min oerfarenhet är tydligen mindre än din erfarenhet; till vad går då ström åt och hur mycket?

Min dator/iPad förbrukar ingenting som behöver återladdas inom åtminstone fyra dygn - vinter eller sommar.
 

Credo763

HBK Intresserad
Inlägg
48
Kommun
Norge
Sv: Tv strömsnål tips önskas

Kan anbefale Finlux sin 19" med innebygd DVD
, den trekker kun 14 watt og den passer perfekt inn i tv skapet på min Hymer.
 
Toppen