• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV med MPEG4 DVB-T

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: TV med MPEG4 DVB-T

Jag startar en ny tråd om detta istället.
Jag har sökt med ljus och lykta efter en LCD-TV med inbyggd digitalbox som klarar MPEG4 signaler och som går på 12 v. Nu har jag faktiskt hittat 2st, jag sökte på norska och danska sidor. Hittade dessa två apparater:
19 Amitech LCD TV 325W - DVB-T MPEG4/CI, DVD HVID
Sovos 19" LCD TV m/MPEG-4 dekoder, CI - Optical Storage Norge#
Min fråga är, går det att titta på TV här hemma i sverige med en MPEG4-digitalbox?

Annette

Om du vill köpa en DVB-T mottagrae med MPEG 4 för att kunna se framtida sändningar i marknätet i HD blir du nog besviken. Det verkar som om Teracom planerar sända kommande HDTV i DVB-T2 vilket är en ny modulerings-teknik som gör att fler kanaler med stor bandbredd kan sändas.

Det finns nog ännu inga mottagare som stöder DVB-T2 att köpa ännu, så många nya boxar kommer att behövas när vi vill se HDTV i marknätet
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: TV med MPEG4 DVB-T

Om du vill köpa en DVB-T mottagrae med MPEG 4 för att kunna se framtida sändningar i marknätet i HD blir du nog besviken. Det verkar som om Teracom planerar sända kommande HDTV i DVB-T2 vilket är en ny modulerings-teknik som gör att fler kanaler med stor bandbredd kan sändas.

Det finns nog ännu inga mottagare som stöder DVB-T2 att köpa ännu, så många nya boxar kommer att behövas när vi vill se HDTV i marknätet

Nu bryr jag mig inte längre, har skaffat parabol...

/Ludde
 
F

F.d. 55416

Guest
Sv: TV med MPEG4 DVB-T

Jag håller också på att leta TV till min husbil
Vad jag har hittat är den här motagaren.
Skulle det här inte fungera?
Den finns på bland annat ONOFF.
DMTECH LED TV/DVB-T/DVD/CI-Slot 19"
Det ser ju ut som den har det mesta, som jag förstår så går den på 12 volt.
Ha det så bra.
 
Toppen