• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV i taket

Bilgrun

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2025
Hej!
Undrar om någon monterat ett TV-fäste i taket på sin husbil? Vår TV finns i ett jalusiskåp och det är inte den optimala platsen, man ser inte hela rutan och jag upplever att TV;n är för långt bort.
Frågan är : törs man skruva i innertaket? Någon som vågat?

Husbilshälsn. Bilgrun

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: TV i taket

Her finnes ikke et klart Ja eller Nei. Noen biler har et innertak som ikke kan klare vekten, andre klarer det om du finner en av avstivningene som går på tvers av taket - og noen krever spesialfester og kan da holde flere kilo pr. festepunkt.

For å kunne få er riktig svar så må du vite vekten på TV med oppheng og antall mulige festepunkt. Ta denne informasjonen til fabrikanten av husbilen og du kan muligvis få et svar - eller noen med tilsvarende bil her i klubben vet svaret.

F

F.d. 55379

Guest

Det framkom inte om du har en platt TV om så är fallet så har jag satt den på en arm i jalusiskåpet som jag sedan kan dra ut och leda om jag vill titta på TV i sängen eller sitta i sittgruppen och kolla. Jag hade nog inte vågat skruva i taket.
Mvh
Conny

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Min bil har original TV-fäste , utdragbart skruvat med 6 skruvar i taket!

Bilgrun

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2025

Har också funderat på någon utdragbar arm i skåpet. Vi har en 19 tums platt-tv. Vilken sorts utdragbar arm har ni? Vi har tittat på många men inte hittat rätt.

Bilgrun

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Fästet är stabilt och original från Italien , jag har inte sett det på eftermarknaden.

Bilgrun

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2025

Inger o Conny, vilket fäste har ni?
Vi har en halvintregrerad bil med jalusiskåp vid den franska bädden bakom kylen. Där finns en utdragbar platta gjord för en tjockTV. På den ställer vi vår platta Tv men det blir väl långt bort, kylen skymmer en del av rutan. Vi vill ha den längre ut - eller alternativt i taket (nedfällbar). Som sagt vilket fäste passar bäst?

Mvh Bilgrun

Toppen