• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV i Norge

F

F.d. 27056

Guest
Den årliga Norge resan närmar sig. ( V.25-26). Iår skulle det vara kul att kunna titta på TV där.Jag vet att det har varit uppe här innan..räcker det med en digitalbox som stöder mpeg4, även om den är köpt här i sverige? Har sett att dom finns på diverse elkedjor från 700 kronor och uppåt. eftersom vi är i Norge varje år minst 1 gång kan det ju vara värt den pengen
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: TV i Norge

Den holder for NRK sine 3 (4?) kanaler. Disse er fritt tilgjengelig i bakkenettet, TV2 og de andre bruker et kundekort som bare selges til norske kunder og som krever en spesiell boks.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: TV i Norge

Det finns så mycket annat vackert att titta på i Norge än TV, så för egen del har det bara blivit ett par sporadiska försök att ta in norska TV-kanaler, utan framgång.

Men om det skulle bli dimma eller annat som gör det intressant att ta in norska kanaler, tror jag,(inte helt säker) att man måste göra en ny ominstallation och välja Norge som land. I annat fall kan man nog bli utan TV. Men de flesta har väl DVD som alternativ?:)
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: TV i Norge

Jo visst... det finns ju annat att titta på i norge...det är mest för barnens skull..DVD finns ju alltid.Sen är det ju en liten mys faktor att sitta på kvällarna och ha TV som lite "skval" i bakgrunden. Det är ju fotbollsvm också..
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: TV i Norge

Vi har också TV för barnens skull, de vill ju se bolibompa eller norska motsvarigheten när vi är där!
/Annette
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: TV i Norge

Vi vuxna har väl vår egen "bolibompa" antar jag.
 
Toppen