• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV i laptop trubbel

miamaja

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Solna
HBK-Nr
20439
Medlemskap
2024
Jag köpte för nån vecka sen en lite USB-pryl för att kunna använda laptopen som TV i husbilen.
Helgen som gick skulle detta användas för första gången. (Hade testat hemma med den lilla medföljande sprötantennen, funkade kalas)
MEN, petar i antensladden i husbilen och i datorn. och.... "ingen signal"

Testade när jag kom hem, med antennsladd från vanliga tvuttaget i väggen (comhem)
ingen signal

Lämnade idag tillbaka USB-prylen, och gick till en annan butik o köpte en annan model, denna nya har rätt storlek på antennhålet bak i USB-prylen så antennsladden passar utan mellanplugg.

OCH.... funkar med lilla spröt, men INTE med väggutaget...

Nån som vet vad jag gör för fel??

Ska ju åka iväg med husbilen imorgon em igen, vill såklart att det ska fuka....

Maria & Uffe
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: TV i laptop trubbel

Det funkar inte med centralantenn.Du kan koppla till en vanlig antenn på hustaket,då funkar det.
Anders.B
 

miamaja

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Solna
HBK-Nr
20439
Medlemskap
2024
Sv: TV i laptop trubbel

Oki, det förklarar varför det inte funkar här hemma. Men det funkar ju inte i husbilen heller :(
När vi köpte bilen i mars så monterades det på en digitalantenn innan vi hämtade den, så den är sprillans ny....
Några ideer?

Maria & Uffe
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: TV i laptop trubbel

Jag har ingen antenn på bilen,men den medföljande antennen fungerar för oss.
Pinnacle TV center PRO heter vårt system.Vi ser sällan så det känns inte så viktigt,däremot har jag skaffat en antenn för att kunna surfa trådlöst i Europa.Känns viktigare!!
Anders.B
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: TV i laptop trubbel

Det mästa är nog smäck med dom här, har nu prövat två stycken :mad:
Har återgått till min datorskärm med inbyggt tvkort och lös boxer funkar kanon.
Får visserligen ha både skärmen och lapptopen fortsättningsvis, tanken med det hela var för min del att det hade räckt med en enhet

Gurra
 

miamaja

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Solna
HBK-Nr
20439
Medlemskap
2024
Sv: TV i laptop trubbel

Detta pyttelilla spröt till antenn....
Har du den inne i husbilen då?? Det är ju inte så väldans lång sladd på den. Eller hänger du ut den genom fönster eller så?

Maria & Uffe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TV i laptop trubbel

Jag drog den till fönstret i insidan på förardörren där den fastnar i plåten med magneten.
 
F

F.d. 7311

Guest
Sv: TV i laptop trubbel

Hej Maria & Uffe!
Har själv en pinacle med liten antenn men den fukar inte med den lilla antennen men på hus antennen går det bra och i den gamla husvagnen jag hade förut modell1980 funkade det kanon. Har du provat med att söka kanalerna igen? Man måste söka nya kaneler när man kommer långt ifrån en sändare nya lokalområden .
MVH/RET52 ny gäst
 

miamaja

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Solna
HBK-Nr
20439
Medlemskap
2024
Sv: TV i laptop trubbel

Jag drog den till fönstret i insidan på förardörren där den fastnar i plåten med magneten.
Räkte den korta sladden till det?
Jag testade här hemma att skarva lilla sprötets sladd med en antennsladd. Och då funka det INTE *suck* provade flera antennsladdar, men samma resultat.

/ Maria & Uffe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TV i laptop trubbel

Alternativet är att skaffa längre usbsladd. Bra om du kan få magnetfoten i plåten som blir jordplan.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: TV i laptop trubbel

Jeg vil absolutt anbefale lengre USB sladd i stedet for lengre antenne sladd. Signalene i USB tåler minst 3 m kabel som regel opp til 10 m, men antennesignalet taper seg for hver cm og ekstra mye ved en skjøt.
 
F

F.d. 55328

Guest
Sv: TV i laptop trubbel

Vi har använt tv stickor av olika frabrikat under 4 års tid och aldrig haft problem med stickan eller programvaran.
Där emot har det stundtals varir problem med dåliga antenn kablar, så kolla om stickan har antenn signal, brukar indikeras av en liten lampa.
 
Toppen