• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV i Hymer

Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2598
Medlemskap
2026
I min Hymer av 2010 års modell är tv:n monterad i ett skåp tillsammans med digitalbox osv. Det konstiga är att det till själva tv:n enbart går en elsladd, ingen antennkabel. Jag har bild, anläggningen fungerar både med 12 o 220 v, dessutom har jag ljud via musikanläggningen på tv. Bakom box o tv finns ett riktigt skatbo med kablar, men vad jag inte förstår är hur i h-e allt fungerar utan kablar in i tv:n. Finns det någon som kan bringa klarhet i detta.

Sv: TV i Hymer

Det kan vara något trådlöst överföringssystem mellan boxen och TV´n. Det möjliggör att det skall vara möjligt att enkelt flytta TV'n till annan plats is husbilen. Jag kanske har helt fel i mitt antagande men man vet aldrig.......

Sv: TV i Hymer

Har också en Hymer -10

I min är det ingen TV, den saknar Tuner och har därför ingen antenningång.
Det är alltså bara en skärm med högtalare.
Signaler och ström kommer i den multikabel som är ansluten.
Kan spela upp DVD från bilstereon och även välja att få ljudet via de högtalarna i stället.
Står Hymer på den, men tror att fabrikatet är Camos.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen