• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV i husbilen

F

F.d. 52984

Guest
Undrar om det finns någon mer som nöjer sig med en 7 (sju) tums TV i husbilen. De tar lite energi och man sitter c:a 1 meter ifrån. Fungerar utmärkt för oss som inte tycker TVn är viktigast.
Bosse:wub:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: TV i husbilen

Vi har två, en 10" och en 7". Men vi undviker tv för det mesta när vi är ute, och gör annat i stället :)

Carina Blom

HBK Medlem
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2025

Undrar om det finns någon mer som nöjer sig med en 7 (sju) tums TV i husbilen. De tar lite energi och man sitter c:a 1 meter ifrån. Fungerar utmärkt för oss som inte tycker TVn är viktigast.
Bosse:wub:
Jodå,vi har en 7 tums tv,märke Denver från Kjell & Co som vi är supernöjda med.
Den klarar allt digitalt o analogt, i Sverige och europa, text-tv, mycket lätthanterad.
Strömförbrukningen är ju närmast ,,,noll
Och som sagt,det är tittavståndet som blir närmare bara.

F

F.d. 2692

Guest

Hade jag förutsett så lite vi tittar på TV skulle jag inte köpt. Men nu sitter den där så kanske en vacker dag, förlåt regnig dag så kommer den fram.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Vi använde tidigare en USB sticka till datorn (som alltid är med) och tycker det fungerar bra.
Vi tittar väldigt lite på teve när vi är ute med husbilen, men det kan väl bli någon DVD film om vädret är dåligt, eller tidigt/sent på året, och DVD i datorn funkar ju kanon.

Nu skaffade jag en mindre 10,1 tums dator utan DVD och då fick det bli en vanlig teve, men den har inte varit i gång många gånger hittils.

Vi spelar gärna spel av olika slag när vi är ute med husbilen, teven finns ju alltid hemma.
//Tommy

California

FD HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024

TV-fritt.
Men skåpen är desto mer välfyllda med böcker och en och annan vältummad Pro-Mobil...

Tiden i husbilen är perfekt för läsning, konversation och radions P1.

Eller bara sitta och filosofera, långt från det mer pliktfyllda livet i villan.

I nödfall: tv-sticka till datorn men aldrig mer än en timma. Sedan är laptopens batteri slut dessbättre! Kanske det är en bidragande orsak till att vi inte skaffat inverter heller...

F

F.d. 4556

Guest

Håller nog med Janne49, var ute ett par veckor o körde runt i Tyskland, bodde på ställplatser, både stora o små. På kvällarna såg man denna skog av paramboler o Tv Antenner som riktades in mot signalen. Nog tittar husbilsfolket på Tv. Tyvärr jag jag ingem själv, endast datorn som jag använder som tv iobland

Kenneth

F

F.d. 29925

Guest

Känner mig lite udda här i församlingen, har en 24 tummare men letar efter en något större men som ändå får plats i TV-skåpet.
Större bild - större utbyte.
Dessutom går tiden väldigt fort för barnbarn som åker med och samtidigt kan kolla på en DVD.
Men som tur är är smaken olika.:rolleyes:

B

Byggare Bob

Guest

När jag läser alla inläggen i denna tråd känner jag mig skamsen. Jag och min hustru tillhör "skaran" av de enstaka och knepiga husbilsåkare som uppskattar vår TV. Under april till juni for vi runt i Europa och på kvällarna satte vi upp parabolen för at bla kunna se svenska nyheter. Ber så mycket om ursäkt för tilltaget.
:twitcy::twitcy::twitcy:
Lasse i Skåne

F

F.d. 29942

Guest

Du är inte ensam Lasse, jag o min gubbe kollar också på Tv i husbilen, tycker faktiskt att det är avkopplande, man kan ju sitta och prata med varandra ändå, vi sitter ju nästan i knät på varandra i bilen :) Så inte behöver du be om ursäkt, det tänker inte jag göra.
Ha en fortsatt trevlig höst med husbil o tv.

Plingis :spinny:

F

F.d. 29775

Guest

Hej,

Vi har bara vanlig antenn och inte parabol men inte mycket intressant tv att titta på i utlandet.Italien har nog det mest uintilligente och fördummande tv
som finns (eller också börjar man bliva för gammal:))
Men i Tyskland och Österike sätter vi som oftast på 3sat från kl. 0730-0900 som viser direkt alpen-panorama tv til frukostbordet.
Hyggeligt och så ser man var det er bäst väder i alperna:)

Mvh
Mikael

F

F.d. 18506

Guest

Jag gillar våran tv. Funkar utmärkt när barna (mest den äldre, 3år) blir less på åka så sätter man på dvd och man kan köra några mil till utan störning :). Annars så tycker jag att det är mysigt att se morgonnyheter. Annars blir det inte så mycket tv tittande. Sen verkar det så att tv drar ganska mycket ström.

F

F.d. 15874

Guest

Då kan du få köpa min,för vi har samma Tv som ni har,så kan ni ju se på olika kanaler
om det skulle inträffa.
vi har Datorn med oss och ser på Tv den vägen istället,ingen box ingen annten,bara välja från ettan och uppåt.
ring mig så är Tv'n din, till en rimmlig peng.Den är dess ny renoverad.

per Hbk 891 :wideeyed:

Toppen