F
F.d. 58753
Guest
Har Telia som TV-operatör men det fungerar inte utomlands. Behöver gå via VPN. Någon som vet någon VPN som fungerar med Telia?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack för tipset. Har ni också Telia? Om jag förstått rätt är det tilläggsprogrammet "Silverlight", som man måste ha till Telia play, som är boven.
Tommy,
Det är ett plugin program som behövs om man kör Telia Play+.
Alltså, du kan köra det på flera mottagare samtidigt via nätet,någon tittar i vardagsrummet och någon i tex sovrummet. Du kan ochså använda det i husbilen om du har uppkoppling.
Tommy,
Du har laddat ner appen till din "padda" då behövs inte Silverlight, jag kör via dator´n och då krävs det. Har du nåt tips på hjälpmedel....![]()
Jag har Hola installerad i Google chrome.Castar till tv:n via chromecast, har även Hola appen i mobilen,fungerar alldeles utmärkt utomlands,och är GRATIS
Har Telia som TV-operatör men det fungerar inte utomlands. Behöver gå via VPN. Någon som vet någon VPN som fungerar med Telia?
Vi står strax söder om Brennerpasset på en kostnadsfri camping, på väg till Sicilien. Parabolen visar bara BBC oc SKY News...
Men vi såg tidernas ödesmatch Brynäs- Frölunda (1-6) utan problem på kanal 12. Om du har en TV och fast internetanslutning hemma så är det Slingbox som gäller. Inget hokuspokus med VPN eller Dold... du ser på dina egna kanaler utan några extra månadsavgifter. Logga in med din mailadress och eget lösenord, enklare kan det inte bli, hälsar Björn o Lena
Köp en Slingbox, öppna kontot, installera boxen hemma- klart. Installera Slingplayer på din mobila enhet, klart. Nu har du alla dina hemmaTVkanaler på din mobila enhet, inkl fjärrkontroll. Funkar perfekt även med klena internetanslutningar, för just Frölunda Hockey (Svenska Mästare!).