• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tv-bekymmer

F

F.d. 10627

Guest
Hejsan!

Var ute i helgen med vår nya bil för att testa allt.
Vi har den senaste Digi Nova antennen monterad av vår husbilsfirma samt en DM-Tech 19" med Boxer kort, problemet är att tv:n hittar inga kanaler, inte ens dom fria, provat olika höjder samt olika väderstreck men lika fullt inte en kanal.

Vad kan vara fel?

Ska tillägga att vi provade detta på olika ställen i Sthlm.

känns så surt när man betalt 1700 spänn för en antenn som ska vara den bästa.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Tv-bekymmer

har du satt på eldriften fram till antennen?
:)

Siw och Svante

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2025

Hej Bredbandsbanditen!
Har i 2 år haft samma problem som Du med inställningarna. Har varit hos återförsäljarn fler gånger och dom har kollat och bytt allt. Jag tror att problemet är att när Du kopplar in antennen så får det inte
vara ström på och därför ska Du slå av strömmen innan Du kopplar på antennen. Lycka till.

F

F.d. 10627

Guest

Var gör man det då?

Jag såg att dom monterat en liten fördelare i ett skåp där kabeln kommer ner från anntennen , sedan går den vidare tilll tv , det 3:e uttaget är det en svart kabel monterad.

Misstänkt det med spänning , men har inte hittat var dom kopplat det i så fall .

F

F.d. 2911

Guest

Jag har en DM-tech vi fick inte in några kanaler för tv var innställd på belgien.
Gör en ny installation på den det funkade på våran.

F

F.d. 11293

Guest

det sitter en liten låda med en tryck knapp som visar antingen grönt eller rött och där skall lysa grönt.

F

F.d. 10627

Guest

Jag har säkert gjort 10 st nya installationer och tryckt på Sweden :)
Men så fort man väljer att göra en ny installation så startar den automatiskt med Belgien

Jag har en DM-tech vi fick inte in några kanaler för tv var innställd på belgien.
Gör en ny installation på den det funkade på våran.

F

F.d. 10627

Guest

det sitter en liten låda med en tryck knapp som visar antingen grönt eller rött och där skall lysa grönt.

okay, undrar var dom gömt den lådan då??,:mad: men strömmen är säkert inte på till antennen som ni säger.

F

F.d. 8765

Guest

Hej
Innan du gör en kanalsökning måste du radera samtliga kanaler, för att därefter göra en kanalsökning. Annars söker boxen på de gamla kanalerna. OBS TV:n måste stå i AV alt DTV-läge. Rader och sök proceduren måste göras varje gång du kommer till en ny plats, efter sista sökning. Återkommer du till samma plats behövs ingen ny sökning.
Hoppas du får igång "grejorna"

Senast redigerad av en moderator:

Came54

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1665
Medlemskap
2025

Hej Det ska finnas en förstärkare en låda där kabeln från antennen går ner därifrån ska det gå en antennkabel till tv n .Det ska även finnas en knapp på förstärkaren som man kan välja om man vill ha förstärkaren inkopplad ,en lampa lyser då grönt och den svarta kabeln du nämner är nog för mata antennen med 12v.Lycka till

F

F.d. 11293

Guest

Hej bredbandsbandit, hur går det med Tv-bekymmren, har du fått någon rätsida, jag är lite nyfiken vad det var för fel.

F

F.d. 6022

Guest

Har en DmTech och hade förtvivlat svårt att få bild. Verkar som att inbyggda digitalmottagaren är väldigt känslig. Jag köpte en extern digitalbox, modell mindre som kopplas direkt i scarten, och har nu perfekt bild. Testa den inne och får du in kanalerna där så kanske detta kan lösa dina problem. Jag köpte en König på NetonNet för cirka 400 spänn.

F

F.d. 10627

Guest

Problemet är löst nu, när jag av en händelse i Torsdags tog ur Boxer modulen ur tv:n och sökte efter kanaler på Västerås Camping så trilla alla kanaler in perfekt, även utanför Örebo i Mullhyttan gick det perfekt, när jag sedan provar att köra modulen in och ut ur tv:n några ggr så funkar Boxers betalkanaler, testa modulen i en annan tv med lyckat resultat så misstänker att min tv inte är 100% okay.

F

F.d. 1470

Guest

Har liknande problem. Ibland hittar den bara betalkanalerna, ibland bara fria kanaler och ibland inget. Kopplad parallellt med Oysters i parabolmottagaren inbyggda digitalbox och med en anann tv av annat fabrikat, så lätt att jämföra. Kan konstatera att parabolens box och dmtechs digitalbox hittar ganska olika kanaler (och dmtech mycket färre).

Toppen