• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV antenn

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Duger en fast monterad tv antenn ,eller är en hiss/vridbar antenn så mycket bättre?

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2025
Sv: TV antenn

En runtomstrålande kan väl vara fast monterad, men en riktad antenn tror jag kan ta in signalen bättre och är den höj och sänkbar så borde det förbättra signalen ytterligare.

Hokie

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2025

Har fast monterad rundstrålande. Inte nöjd. Montera en höj och sänkbar och riktbar. Har stått vid sidan av dom som haft det och de har kanonbild och jag ingen trots att jag har antennförstärkare vilket du också bör montera.

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2025

En höj och vridbar antenn med riktverkan är bättre, men allt är ju kompromisser här i livet. Men en antenn med riktverkan kan genom sin förstärkning i sin bästa riktning fånga in de svaga signalerna som annars drunknar i förstärkarens brus.
Nästan alla har numera en inbyggd förstärkare som förstärker signalen 10-30 dB. Men om antennen tillför 10 dB före förstärkaren genom sin riktverkan kan störmarginalen förbättras lika mycket.
Således en så stor och hög antenn som möjligt och sedan kompromisser tills alla är nöjda.
ConnyJ

F

F.d. 58571

Guest

Har denna rundstrålande antenn, har ej än blivit utan bild, och ingen "handpåläggning" behövs.

LTC Pro-TVantenna LTE art.nr 3038 990 Kr Hos Hjertmans.se

Bilagor

• IMG_5694.JPG
    IMG_5694.JPG
    1,1 MB · Visningar: 21

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Rundstrålande går inte att jämföra med riktantenn. Senast använde jag Triax senaste, men DigiNova är bättre utan att ens vinkla den i rätt riktning.
Jag vill gärna prova en rundstrålande som klarar mottagning, utan att man måste se sändarmasten.

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027

Rundstrålande går inte att jämföra med riktantenn. Senast använde jag Triax senaste, men DigiNova är bättre utan att ens vinkla den i rätt riktning.
Jag vill gärna prova en rundstrålande som klarar mottagning, utan att man måste se sändarmasten.

Har en DigiNova och har aldrig haft problem med mottagningen

Med vänlig hälsning
Stellplatz:)

leihag

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
11558
Medlemskap
2023

Har en Maxview Rundumantenne Omnimax ,fast monterad på taket aldrig något
problem med mottagning var du än står.Har köpt den på Camping Kaufhaus i Tyskland för 138 € betydligt billigare än att köpa i Sverige.

leihag

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det är möjligt att jag har för stora krav på antennen, eftersom vi ofta besöker platser långt från tätorter ute i naturen. Fast egentligen räcker det med att testa här hemma.:rolleyes:

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025

Ingen sätter upp en rundstrålande antenn hemma,så en riktbar borde vara bättre,vi står ofta på ställen med dålig mottagning.

F

F.d. 59135

Guest

Sällar mig till de som hyllar Diginova. När bilden pixlar sig på min tv i huset med takantenn så kan jag gå ut i husbilen och se på samma tråkiga program men med perfekt bild. Nackdelen är att man får leta upp riktningen mot närmaste sändare och hissa och rikta lite, men det är det värt tycker jag.

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Ingen sätter upp en rundstrålande antenn hemma,så en riktbar borde vara bättre,vi står ofta på ställen med dålig mottagning.

Är det inte en konstig jämförelse? Det är klart att alla har en riktantenn hemma, huset står ju still. Men jag antar att både du och vi andra flyttar husbilen?

Toppen