• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tv antenn

F

F.d. 50182

Guest
Hur borra hål för TV anntenn,Det finns framdragna kablar i garderoben.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Tv antenn

Du är lite knapphändig med informationen eller vad din fråga egentligen handlar om.

Jag tror att du menar var du skall borra. På vår bil finns det en liten markering i form av en liten klisteretikett i taket inne i garderoben som märker ut platsen för antennhålet. Det är kanske så i din också? Annars borde det följa med någon anvisning till antennmasten med mått från den yta som maströrets hållare skall sitta.

Om du menar hur du skall borra så skulle jag personligen använda en hålsåg i lämplig diameter. Först skulle jag borra ett smalt pilothål, låt säga 3mm och sedan använda hålsågen från båda sidor, alltså borra/såga från insidan genom innerskivan i taket och sedan från utsidan genom yttertaket.

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

kolla med tillverkaren av HB, borra inte innan du vet exakt var, kan finnas el kablar eller balkar som kan skadas o sen se till att det blir rätt storlek på hålet och täta med rätt sort , det bli stor påfrestning när antennen är uppe om det blåser,så det måste göras på rätt sätt, LYCKA TILL,,PS om du har en nyare bil med fuktgaranti bör du låta verkstaden göra jobbetDS

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2025

Var försiktig!

I min förra husbil fanns en fabriksmonterad lapp i taket i garderoben där det stod borra här för antenn, och givetvis borrade jag där. Jag borrade rak genom en 220v kabel. Gissa om det var svårt att laga kabeln inne i taket.

Senast ändrad:
Toppen