B
Bjarne52
Guest
Är det någon som kan ge råd om vilken tv antenn som fungerar bäst. Som nybliven husbilsägare är jag tacksam för alla råd som jag kan få.Min bil är en Hymer 674 CL-11.
Bjarne52
Bjarne52
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack för det verkar intressantMen när vi tittar på TV gör vi det via Cromecast och C-more. Då använder vi denna antennen till vår router:
Visa bilaga 190450
TV-antenn rundstrålande för marint bruk funkar verkligen bra. De har signalkänslighet som få och behöver inte riktas.Är det någon som kan ge råd om vilken tv antenn som fungerar bäst. Som nybliven husbilsägare är jag tacksam för alla råd som jag kan få.Min bil är en Hymer 674 CL-11.
Bjarne52
Detta är den absolut bästa antenn jag haft,den sitter på vridbar mast, men ofta behövs ingen inställning av riktningen.
Satellitproffsen - Allt inom paraboler, antenner och digitalmottagare
Enormt utbud av satteliter, paraboler, mottagare och olika tillbehör till bra priserwww.satpro.se
Se till att sätta nya antennen på en mast. Sitter den direkt på taket blir mottagningen avsevärt sämre (jag vet p.g.a. egen erfarenhet).
Har ni glasfiber/plasttak sätt en plåt 50X50cm under antennen det förbättrar mottagningen,jag skulle dock inte välja fast antenn.Helt rätt,så därför höjde jag antennen c;a 15 cm med hjälp av fyra rundstavar av massiv plast och är ganska säker på
att den fungerar bättre än utan höjningen ! Maxium MDA 110,tror den vann en test i Danmark för några år sen !
Jojje