• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV-Antenn Kathrein

hellstrand

FD HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Linköping
HBK-Nr
5022
Medlemskap
2022
Hej. Nyss bytt husbil och med den följde en TV Antenn som verkar motorstyrd. Importvagn Burstner, integrerad. Sitter någon form av mottagare inne i bilen (garderob). Jag har försökt att koppla in teve, men inte lyckats få någon signal. Antennen "vecklar inte ut sig", men mottagardelen tänds när jag sätter in en av mina sat-mottagare som jag har i bostaden.
Kathrein mobilsat står det på antennen. Mottagardelen Kathrein. I den sitter kontakter för antenn in o ut, en telekontakt (6 pol), strömförsörjning. En grön lampa lyser på den då jag sätter på en mottagare.
Finns d et möjligen någon som känner till denna anläggning.
Skall det finnans fjärrkontroll eller ytterligare mottagare som hör till denna anläggning.
mvh Chris
 

Aviatören

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Heby
HBK-Nr
1972
Medlemskap
2024
Sv: TV-Antenn Kathrein

På insidan locket finns ett nr 6>ABS<15.548.
I botten på batterifacket endast beskr av batterityp.

Jag kan, av förståeliga skäl, inte göra mig av med enbart fjärrkontrollen.

Mvh Aviatören
 

Eva & Ulf

HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2024
Sv: TV-Antenn Kathrein

Handlaren hittade en UFD 540 som han glömt att ge mig. Nu återstår bara fjärrkontrollen. Är det någon som känner till var man kan köpa en sådan eller om det finns någon fjärr som skulle kunna passa till anläggningen?
mvh och tack för tidigare svar.
Chris.

Hej, vi tog kontakt med Kathrein i Tyskland och de skickade en fjärrkontroll till oss, kommer inte ihåg vad vi fick betala för den men den var inte så dyr.
mvh E & U
 

hellstrand

FD HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Linköping
HBK-Nr
5022
Medlemskap
2022
Sv: TV-Antenn Kathrein

Jag har försökt den vägen, men den som svarade en gång har sedan gått på ledighet i flera veckor och jag kom inte vidare. Jag måste säga att jag fått ett obegripligt svar. Har försökt med andra firmor som börjat svara. Får se vad det ger.
mvh Chris
 
Toppen