Sv: Två blåbär på resa
Dag 6
Vi drar öster om Paris. Det var väl meningen att vi skulle åka via Belgien på hemvägen. Men belgiska polisen är upptagen av annat i dessa dagar och det är onödigt att störa dom i deras arbete.
Förra nattens camping får plus för att den låg nära ett köpcentrum. Den får minus för toaletten. En gemensam toalett, för herr + dam, med endast fyra toalettbås öppna. Dåligt.

Smart tänkt att anlägga campingen bredvid ett Carrefour!
Dagens etapp blev lång. Hela 455 km. Avstånd till Falköping 1587 km.
Att dagens körning blev så lång beror på att campingar och ställplatser vi hade tänkt att stå på i natt var fullbelagda. Miss av oss.

Etappen
Jag tänker inte länka till platsen där vi står i natt för jag tänker inte uppmuntra någon att komma hit! Jag skulle kunna beskriva stället med ett försvarbart antal passande invektiv men det låter jag bli att göra.
Vi åt påskbord ikväll.

Husbilspåskbord
--
Dagens utgifter [€]
Vägavgifter 51,20 (För en sträcka. Jisses!)
Diesel 70,09 (66,75 ltr x 1,05)
Camping 17,00
==
SUMMA 138,29
(Totalt 478,41)
--
I morgon hoppas jag att vi hinner dra över gränsen till Tyskland.
Dag 6
Vi drar öster om Paris. Det var väl meningen att vi skulle åka via Belgien på hemvägen. Men belgiska polisen är upptagen av annat i dessa dagar och det är onödigt att störa dom i deras arbete.
Förra nattens camping får plus för att den låg nära ett köpcentrum. Den får minus för toaletten. En gemensam toalett, för herr + dam, med endast fyra toalettbås öppna. Dåligt.

Smart tänkt att anlägga campingen bredvid ett Carrefour!
Dagens etapp blev lång. Hela 455 km. Avstånd till Falköping 1587 km.
Att dagens körning blev så lång beror på att campingar och ställplatser vi hade tänkt att stå på i natt var fullbelagda. Miss av oss.

Etappen
Jag tänker inte länka till platsen där vi står i natt för jag tänker inte uppmuntra någon att komma hit! Jag skulle kunna beskriva stället med ett försvarbart antal passande invektiv men det låter jag bli att göra.
Vi åt påskbord ikväll.

Husbilspåskbord
--
Dagens utgifter [€]
Vägavgifter 51,20 (För en sträcka. Jisses!)
Diesel 70,09 (66,75 ltr x 1,05)
Camping 17,00
==
SUMMA 138,29
(Totalt 478,41)
--
I morgon hoppas jag att vi hinner dra över gränsen till Tyskland.
Senast ändrad: