• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvättning av tak?

F

F.d. 4927

Guest
Alla ni med "plåtisar", hur kommer ni åt att tvätta taken på era ögonstenar, för jag förmodar att även plåtisar behöver tvättas.
På min Chausson - som jag ska skiljas från om ett par veckor - lutade jag bara en stege mot tätningslisten i övergången mellan vägg och tak och kom sedan åt hela taket med borste med långt skaft. MEN, MEN så kan man ju inte göra med nyförvärvet, så tips mottages tacksamt.:confused::confused:

Lasse
 

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Tvättning av tak?

Du ska naturligtvis skaffa dig en aluminiumstege. Den ska ha två delar, den övre skutbar
och som också går att haka i så du får en fristående stege. Den ska också ha en
stödfot och ett band som håller ihop de båda delarna så dom inte glider.
Då kan du ställa den utmed bilen, så gör jag. Ev. kan man sätta en extra stött på
utsidan, beronde på vilket underlag man har.
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Tvättning av tak?

Du kan använda samma stege,men på lämpligt ställe fäster du (med isoleringstejp) antingen skumgummi eller tvättsvampar för att ej skada lacken :)
Trappstege med lämplig höjd går också bra.

Jojje
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Tvättning av tak?

Du kan använda samma stege,men på lämpligt ställe fäster du (med isoleringstejp) antingen skumgummi eller tvättsvampar för att ej skada lacken :)
Trappstege med lämplig höjd går också bra.

Jojje
Jag använder ett par bitar "isoleringsrör" som jag klämmer på stegen. Ingen tape lätt att flytta.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Tvättning av tak?

Jag köpte en smidig stege på Biltema som var av teleskopmodell och den fanns i 2,6 och 3,2 meter och den är kanonbra och när den är ihoptryckt så är den bara knappt 1 meter hög .

Länk till stegen : Biltema Sverige
 
Senast ändrad:
Toppen