• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tvätt inför vintern

F

F.d. 53343

Guest
Tips om hur man får bort alla smuts och inseksmärken .Kan man vaxa en husbil?Tips om bra produkter :twitcy:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Sv: Tvätt inför vintern

Använder både Turtle Wax Insektsborttagare och Abnet för att lyckas avlägsna hela den eventuellt kvarvarande norrländska pälsen av insekter innan jag ställer av bilen för vintern. Det i särklass enklaste vore ju att alltid tvätta av insektsfloran direkt innan det torkat in, men vem hinner eller orkar med det alltid!?
Har dock inte vaxat denna bil någon gång. Gjorde det däremot med den förra och har för mig, om jag nu kommer ihåg rätt, att det var mindre jobb med att få bort insekter efter detta.
//Kjell

F

F.d. 50058

Guest

Hej
Jag använder ICA tvättlappar, detta går utmärkt.

P

Peter Pettersson

Guest

Hej!
Jag köpte insektmedel och det råkade komma på Sidospeglarnas plast. Blev vita rinnmärken som inte går att ta bort. Så spraya försiktigt så det inte kommer på kofångare mm

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Såpa är minst lika bra som Köpe. Använd inte enbart såpa, utan späd med vatten precis som till lusbort på rosor

Toppen