• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Turkiet

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Vi funderar på att övervintra i Turkiet kommande vinter. Efter att ha frågat runt lite blir svaren ganska olika;varmt och soligt säger en del;kallt och regnigt säger andra. Vilka erfarenheter finns här på HBK?:wideeyed:

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: Turkiet

Vi har övervintrat i Turkiet. Det var visserligen i en båt, men skilnaden är liten.

Vi låg i Kemer som ligger söder om Taurusbergen. Dessa skyddar normalt mot vintern. Vi hade aldrig snö, men såg det uppe på bergen. Vidare hade vi badtemperatur hela året.

På flera marinor längs kusten bor det besättningar under vintern och det utvecklas också ett socialt liv med kurser i turkiska, utflykter mm.

Det fanns duschar, toaletter och tvättmaskiner samt restaurang.

När vi låg där var de perfekt skötta. Nu har man bytt ägare, men jag tror att man försöker hålla standarden uppe.

Tog kontakt med den tidigare chefen som ägnar sig åt nya marinor och sa att jag tyckte man skulle tänka på husbilar som nu befolkas av många seglare.

Vore kanske en idé att kontakta lite marinor och se om dom är mogna att släppa in oss husbilar.

Lycka till och det skall bli spännande att höra hur det går för er.

Toppen