• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tung dag i dag.

Inger o Tommy

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2024
En tung dag i dag. Vi tvingades att ta bort vår Enzo alldeles för tidigt, endast 7½ år.
Han fick blodcanser och då fanns det tyvärrr inte mycket att göra.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tung dag i dag.

inger-tommy,,ikväll när ja går ut med teddi går mina tankar till er,,

hoppas ni tar nya tag efter en tid,,
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Tung dag i dag.

Vi beklagar förlusten av en nära vän. Vi vet hur svårt beslutet är när alla andra möjligheter är prövade med negativt resultat. Vi blev tvungna att fatta ett sådant beslut för ett par år sedan med vår Old English Sheepdog som bara blev åtta år. Vi vet hur tomt det känns när vi kommer hem och ingen kommer och möter oss med viftande svans vid dörren.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Tung dag i dag.

Vi hade under många år glädjen att då och då vara barnvakt (hundvakt) åt sonens Westis. Då barn-barnen kom visade det sig att han inte gillade den konkurrensen utan nafsade en del. Man var tvingade att lämna bort honom.

Saknaden var så stor att vi beslöt oss för att inte skaffa hund själva enbart av den anledningen att det är så svårt att förlora dessa otroligt lojala och ärliga vänner. Egoistiskt men ärligt. Det var svårt.

Tack och lov så läker tiden såren även om det inte känns så direkt.

Alve
 
H

hianders

Guest
Sv: Tung dag i dag.

Vi lider med er, verkligen!! Vi fick förra året i augusti ta bort en av Grabbarna Grus, han blev elva och ett halvt år. Hade stora problem med leder och njurarna. Ingen glad hund på slutet!

Vi fasar för kommande tider med Hobbe hund (vår första hundkärlek) som i januari blir 15 år och Teddi (13 år). Man inser ju att vi inte kommer att få behålla dem "for ever". Ynglingen Simon blev nu 7,5 år i oktober.

Som sagt, våra tankar hos er!!

fru hianders/Inger
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Tung dag i dag.

Usch vad tråkigt - alltid lika hemskt när man mister en fyrbent familjemedlem. Beklagar verkligen - kram från oss.

Marie o Rolf
 
F

F.d. 1565

Guest
Sv: Tung dag i dag.

Jag vet vad ni går igenom eftersom jag just i denna stund går igenom samma sak. Att ens hund går bort är för mig den värsta smärta jag upplevt.
Det har gått några dagar nu och gråtattackerna kommer alltmer sällan, men tomheten är enorm och jag inbillar mig att han ibland är någonstans i närheten. Se denna tråd:

http://www.husbilsklubben.se/forums/t53683/

Ta väl vara på er.
 

Faran

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2024
Sv: Tung dag i dag.

Vet hur det känns, fruktansvärt! Finns en vacker berättelse om tröst i denna stund, Regnbågsbron.
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Tung dag i dag.

Tänker verkligen på er!

Vet hur det känns...

När en nära vän försvinner.

Verkligen fruktansvärt, men livet måste gå vidare!

Hur jobbigt det än är!

Tänder ett litet ljus för er nu!

Stor kram från oss
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Tung dag i dag.

Håller med i Hasse & Giselas inlägg!

Kan efter 3st forna goda 4-benta vänner säga...
"Tänkte" Aldrig mer... Saknaden är stor! Men...

Andas, ge det tid, det finns nya "under" att få ta del av i livet.
Enl. min åsikt, läk såren, låt det ta den tid som så krävs.

Alt. njut av minnena av en god vän, det är det vi till sist bär med oss.

Jag tänker oxå på er i en dag av som denna!
Mvh. Magnus
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
380
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Sv: Tung dag i dag.

Åh, så ledsamt att läsa sånt här. Beklagar verkligen. Vi har själva gått igenom det och det går inte med ord att beskriva hur hemskt det känns. Tänker verkligen på er!
 
Toppen