• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trumatic värmare

Manskahahusbil

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
31548
Medlemskap
2024
Hej min trumatic c 6002 EH har lagt av. Kollat säkringar,återställareknappen. Inget funkar. Har någon demonterat en värmare? Har en Rapido 7086 2005 års modell. Hur kommer man åt den?
Elisabeth
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.147
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej min trumatic c 6002 EH har lagt av. Kollat säkringar,återställareknappen. Inget funkar. Har någon demonterat en värmare? Har en Rapido 7086 2005 års modell. Hur kommer man åt den?
Elisabeth
Jag har demonterat min totalt, jag blev tvungen att ta den ut ut hb, och det var samma modell som din...
Kolla först om ström kommer fram,.. Är det ok så finns det en glassäkring på kretskortet som du kan se om den är ok... Börja där och så hoppas vi att du hittar felet..... Lycka till..
 

Manskahahusbil

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
31548
Medlemskap
2024
Jag har demonterat min totalt, jag blev tvungen att ta den ut ut hb, och det var samma modell som din...
Kolla först om ström kommer fram,.. Är det ok så finns det en glassäkring på kretskortet som du kan se om den är ok... Börja där och så hoppas vi att du hittar felet..... Lycka till..
Tack för att du svarade så snabbt. En fråga till, tog du ut värmaren från luckan på utsidan eller kommer man åt den från annan plats? Jag tänker mig under spisen?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.147
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det verkar som din sitter sämre till, min satt under sängen och var lätt att komma åt.... Kommer du åt den svarta plast luckan till kretskortet (där alla kablar går in)
 
Toppen