• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

trumatic kombi 6e

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: trumatic kombi 6e

En "liten" story sedan -09... (still waiting på sitt end..)

Vi har under 3års tid haft varmt ibland, sedan inte.... Sedan igen... sedan inte... Truma 6E... Rött blink... Inte helt ovanligt på denna...
Nu i dagarna är pannan sänd till Alde för en genomgång, förhoppningsvis blir den nu ok.

Men jag ser inga hinder i att panna får sin sista chans,
om det inte fungerar nu så; hiva ut sk... ... .. n & köpa en dieseldriven variant! (Får så fall fundera läääänge på om det blir en Truma/Alde...)

Monterar någon in något åt oss framöver, så blir det CODAT, som vart helt underbara i att bistå oss på allra bästa vis under det senaste året!
Om det nu skulle bli diesel framöver, så tack ändå för tipset Bengt-Åke! ;)

Med att vi i näst v. förhoppningsvis e. 3år får en fungerande panna... Annars... Alde... :cool: (känn ingen press)

Ca 16000:- Truma Combi 6 E | eBay i Tyskland

Hade det varit nyköp eller ett dyrt haveri på den gamla hade jag satsat på en Trumapanna som är dieseldriven för 1000:- extra exkl montering .

HEIZUNG TRUMA COMBI D DIESEL TRUMATIC NEU / OVP !! | eBay
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: trumatic kombi 6e

Har haft Truma luftburet i flera husbilar senast 6 E. Har aldrig haft några problem med dom. Fungerar perfekt både med gas och el med och utan varmvatten.
Vi använder bilen enbart på vår, sommar och höst.
Är helt nöjda och den önskade uppvärmningen går snabbt. Toppen!!!

Tillägg:
De två säkerhetsfunktionerna för överhettning kan utlösas, om anläggningen inte körs enligt systemkraven...inget av de tre utloppen får stängas helt vid värme.
Handhavandefel vid dålig funktion???
Inget svar om priset, men förmodligen dyrare att eftermontera än att den ingår i nybilsköpet.

Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen