• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Jag får inte igång min värmare. Har Truma CP Plus som visar felkod E 25 H. Den felkoden finns inte. Men det finns en felkod som heter E24H och den säger att batterinivån är låg och att batteriet ska laddas. Men jag har 13volt ibatterierna. Någon som har tips om vad det är för fel och ev. Åtgärd som kan hjälpa?
 

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Jag får inte igång min värmare. Har Truma CP Plus som visar felkod E 25 H. Den felkoden finns inte. Men det finns en felkod som heter E24H och den säger att batterinivån är låg och att batteriet ska laddas. Men jag har 13volt ibatterierna. Någon som har tips om vad det är för fel och ev. Åtgärd som kan hjälpa?
Har gamla Trumapanelen så jag fick kolla blinkkoderna som sa fel på elen. Ström fanns. Men jag testade ta bort säkringen på EBL @ voilà så hoppade den igång. Hamnat i ”låst läge” gällande elen? Skumt fel som dykt upp då jag försökt växla mellan el & gas mot bara el. Förut hoppade det igång utan vidare efter ngn timme/nästa dag. Nu var kl ca 24 på natten & kallt ute så det var lite panik.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Det kan ha varit kretskortet som hängt sig. Därav kom larmet om för låg strömförbrukning för fläkten. Omstart kan då hjälpa. Norsk reset.
Kod E25 är för låg strömförbrukning för fläkten om man kollar i länken.

 
Toppen