• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmare Truma problem

Amelie

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Trosa
HBK-Nr
14706
Medlemskap
2024
Har en Truma combi el och Diesel värmare

Nu har det hänt ett par gånger att plötsligt strömmar det ut tätrök ur skorstenen. röken luktar svagt av olja,
Jag stänger pannan och då upphör röken strömma ut. Inne i garaget där pannan sitter luktar inget och temperaturen känns som vanligt

inga felkoder på kontrollpanelen

när pannan varit avstängd liten stund kan jag slå på den igen och den fungerar

Någon som vet vad detta kan vara, man blir ju lite nervös för att brand ska uppstå
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.813
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej
den har stått på 22 grader innetemperatur och 60 grader vatten gått på diesel så i tre veckor nu, så tyvärr tror jag inte det fungerar
men tack för förslaget
Tror det stämmer. Ställ in på max värme.

Har en diesel värmare i min Volvo. Har den gått många korta stunder så kan den ryka. Bränner ur den ibland med att låta den gå färdigt
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.764
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej
den har stått på 22 grader innetemperatur och 60 grader vatten gått på diesel så i tre veckor nu, så tyvärr tror jag inte det fungerar
men tack för förslaget

Varför är du så säker på att det inte skulle fungera? Det är ett av de säkraste sätten att få igång en trilskande dieselpanna!
Bör göras med jämna mellanrum även om den inte krånglar!
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.813
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej
den har stått på 22 grader innetemperatur och 60 grader vatten gått på diesel så i tre veckor nu, så tyvärr tror jag inte det fungerar
men tack för förslaget
Har den gått långa stunder på feeesvärme bildas det sot i brännkammaren som behöver brännas bort. Kör på max värme 20 minuter så fungerar det sen
 
Senast ändrad:
Toppen