Eldblom
HBK Medlem
Hej på er. Har en bekant som funderar på att byta från husvagn till husbil. Nu funderar han över om Truma funkar vintertid ? Vi vet att den har en begränsad funktion i husvagn sen tidigare. Är det lika i husbil?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Begränsad, på vad sätt?Hej på er. Har en bekant som funderar på att byta från husvagn till husbil. Nu funderar han över om Truma funkar vintertid ? Vi vet att den har en begränsad funktion i husvagn sen tidigare. Är det lika i husbil?
Sämre effekt och ingen golvvärme ( Fricamping )Begränsad, på vad sätt?
Effekten på de aktuella Truma är 6Kw + 1,8Kw el, så det räcker till allt. Sedan är ju fråga om hur man avser att använda husbilen, vid fricamping är det ju gas som gäller, då räcker 6Kw till bastu i -20. Golvvärme kan man ju eventuellt önska, men i en vettigt isolerad bil absolut inte nödvändigt.Sämre effekt och ingen golvvärme ( Fricamping )
Hej på er. Har en bekant som funderar på att byta från husvagn till husbil. Nu funderar han över om Truma funkar vintertid ? Vi vet att den har en begränsad funktion i husvagn sen tidigare. Är det lika i husbil?
Idag är det bara luftburet, för 20år sedan fanns även Truma som vattenburet, jag har båda pannorna i min gamla husbil.Finns Truma med vattensystem eller är det endast luft ?