• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma luftvärme

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Hej!
Vad kan ha hänt?
Igår kväll så satte jag på värmen (står med 230 V inkopplat).
Efter ett tag så upptäckte jag att brytarna till 230 V hade löst ut, och på Truma displayen har jag en varningstriangel med felkod E89H.
Stänger då av värmen och återställer brytarna.
Efter en stund så provar jag att starta värmen igen men får då felkod W17H men 230 V fungerar.
(Denna kod säger tydligen att jag ska fylla på beredaren med vatten men den är fylld.
Vi har varit ute hela veckan och har både diskat o duschat)
Stänger av värmen igen och försöker stänga av panelen, vilket tog någon minut innan den slocknade.
Efter ett tag så så startar jag panelen och ställer om värmen till gasol, och nu har det fungerat hela natten.
Nu på morgonen så ställer jag om värmen från gasol till el, och allt fungerar som det ska.
Kan någon förklara vad som kan ha hänt, handhavande eller ett kretskort som skojar med mig, eller vad?

Trevlig Helg
Benny
 
Senast ändrad:

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.249
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Kollade snabbt på nätet, tydligen ingen ovanlig kod.
Det finns många olika forum och kanskle någon video om detta, men detta kanske kan ge en ledtyråd.
 
Toppen