• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Truma felkod E628 H

thomaspe975

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
21635
Medlemskap
2026
Jag har fått upp felkod E628 H i Truma när jag önskar värme via el 220. Jag har resettat och fått bort koden, men den kommer tillbaka. Någonb som vet vad felet kan vara? Jag har Googlat men inte hittat någonlösning.

Är du säker på att det finns 230 V ända fram till pannan?

Det kan även vara fel på fläkten till förbränningsluften

Ingen mus som dött i nån av rören, eller liknande.
AI säger så här:
Truma felkod E628 H (ofta på Combi 6 E) indikerar oftast ett allvarligt fel i förbränningsluftsfläkten, där den drar för mycket ström eller inte startar korrekt, vilket kan bero på blockering i insug/avgasrör (t.ex. getingbo) eller defekt fläktmotor. Det kan även relateras till kretskortet.

Felsökning och åtgärder:
  • Kontrollera avgasporten: Kontrollera utvändigt att insug/avgasporten inte är blockerad av smuts, is eller insektsbon.
  • Återställning (Reset): Prova att återställa värmaren via manöverpanelen. Ibland kan det fungera en stund innan koden återkommer.
  • Strömförsörjning:Säkerställ att batterispänningen är tillräcklig.

Tillbaka
Toppen