• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Truma combi

Roland Bengtsson

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
17551
Medlemskap
2025
Min truma combi vill inte värma vattnet har kollat det låter som den vill starta men mer är det inte har kollat på värmaren där sitter 3 st lysdioder Gön Gul Röd dom lyser konstant hela tiden ska dom göra det?

F

F.d. 58882

Guest
Sv: Truma combi

Det vore bra om du kunde uppge modellnumret & lägga in en bild på panelen med dom 3 lysdioderna så skulle du nog få bättre respons.

Bennie

K

kimse944

Guest

Jag hänger på här. Tror jag har exakt samma problem. Det fungerar fint att värma luft men när jag försöker värma vatten slår den över till rött efter en stund. (jag får iof varmvatten indirekt när den värmer luften men tror inte det räcker för en dusch)

Truma combi 4 (2008 adria)

K

kimse944

Guest

En liten update från min sida....

Körde i en rejäl skvätt vatten i bilen (40-50 liter) och körde igång värmaren. Den gick igång och stod på röd ett tag för att efter ca 10 min så släcktes den röda lampan. Jag läste någonstans att det kan behövas ordentligt med vatten i tanken (låter märkligt) OCH att den står på rött under uppvärmning. Jag är dock rätt säker på att den slutat värma tidigare när den skiftat över till rött så vetesjutton... Problemet är dock borta och jag är glad!

Trevlig helg!:)

Roland Bengtsson

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
17551
Medlemskap
2025

Jag höll på och grejade lite kollade kablar så det inte var glapp någonstans fyllde på mer vatten men jag tro att det skulle räckt när den var halv men nu fungerar värmaren igen utan att jag vet vad det var för fel.Tack till er som har engagerat er. M.V.H.Roland

Toppen