• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma Combi 6E 2008års modell

maggan54

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
2823
Medlemskap
2024
Har problem med min panna som ej startar, kontrollpanelens lampor är svarta. Enligt felsökningskoderna är det kod 46 som ger utslag. Har kollat säkringar och kablar fram till pannan som verkar ok. Kablarna till termostaten är hela. Har letat efter en sprängskiss på pannan men ej hittat någon. Kod 46 indikerar kabelfel eller fel på fläktmotor? Har någon bytt fläktmotor själv?

Maggan 54
 
F

F.d. 30007

Guest
Sv: Truma Combi 6E 2008års modell

Hej!
Googla på truma combi så får du upp sprängskiss och svensk manual
Hoppas det löser sig min var det en säkring vid e blocket som hade gott sönder.

Med vänlig hälsning,.
Lennart
 
F

F.d. 6185

Guest
Sv: Truma Combi 6E 2008års modell

Det sitter en glassäkring på kretskortet i pannan som kan ställa till dumheter
kolla den först innan du river fläktmotor å sånt :)
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Truma Combi 6E 2008års modell

Bryt strömmen vid batteri laddaren. Med andra ord gör en norsk reset. Så gjorde jag å sen fungerade allt som vanligt.

hälsningar Bill
 

maggan54

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
2823
Medlemskap
2024
Sv: Truma Combi 6E 2008års modell

Tack för tipset, nu har jag fått igång pannan det verkar som det var glappkontakt på kabeln mellan pannan och manöverpanelen. Jag lossade på kablarna och satte tillbaks dom då startade gasolen men ej elen, gjorde om samma sak igen då startade elen också. Nu ska jag kolla kablarna så då tror jag att det löser sig. Det kan löna sig att kolla felkoderna den här gången hjälpte det.
 

maggan54

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
2823
Medlemskap
2024
Sv: Truma Combi 6E 2008års modell

Nu har jag fått igång pannan. Felet verkar vara glapp i kabeln mellan pannan och manöverpanelen, jag kollade även säkringarna men dom var hela. Tack ändå för tipset det är säkert många som inte kollar på säkringarna på pannan
 
Toppen