• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

truma Combi 4

F

F.d. 30148

Guest
hur kan jag komplettera min truma-värmare (gasol) med 240 v el för nätanslutning ?

"undrar" fyrahjul !
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: truma Combi 4

Som redan är sagt går inte eftermontera men effektivare med ett kraftigt elelement. Fick min tillsats monterad Truma CP Plus idag och det är väl värt pengarna 3.173:- plus ett antal timmar uppsågning av större hål för tablå och framdragning av 12v ström till klock- cka och timerfunktion. Att sätta in kretskortet var det lättaste och samma kablar är det på båda tablåerna så det behövs ej bytas. Nu behöver man inte laorera mellan 3 och 4:an och vill man skynda på uppvärmingen så är det bara att sätta det Boostfunktion med högre fläkthastighet. Timerfunktionen är ej testad ännu men det kommer och kommer säkert att uppskattas. Varken Östgöta Camping eller andra har ännu monterat denna uppgradering enligt Alde eftersom dom bara fick 12 tillsatser i det första leveransen men tror att det kommer bli stort när folk uppmärksammar detta och kommer givetvis vara standard efter hand.
 
Toppen