• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma C603 E problem.

J

Johnnywer

Guest
Hej!

Jag fick bli utan värme sist jag åkte ut med bilen. Jag har nu lokaliserat när värmen i bilen lägger av.

Värmen fungerar med full effekt så länge jag inte fyller truman med vatten. När jag har vatten i Truman så går värmefläkten bara på absolut lägsta fart. Om jag utlöser säkerhetsventilen i Truman så den tömmer allt vatten så går värmen upp och blåser på bra nästan direkt.

Det spelar heller ingen roll om jag väljer att enbart ha värme och inget varmvatten utan det som avgör är endast om jag inte har något vatten i Truman?!

Någon som har idé på detta vore jag tacksam :)
 
J

Johnnywer

Guest
Det är endast gasol på min truma. Ja jag har kört den så länge att vattnet gott o väl var varmt. Sist gick den 12timmar innan jag bestämde mig för att avbryta och åka hemåt.

Det spelar heller ingen roll om den står på endast värme eller värme och varmvatten.

Det är så fort jag fyller Truman med vatten den blir knasig.
 
J

Johnnywer

Guest
Ja jag tänker så också... Det måste vara en tempgivare till vattnet som inte mäter rätt. Det konstiga är att problemet försvinner nästan på sekunden när jag löser ut ventilen så Truman tömma på vatten.
 
Toppen