• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Truma c6002 -95

F

F.d. 26866

Guest
Efter ett år som lycklig husbilsägare så börjar första strulet .. Min truma panna börjar att krångla. Eftersom den är från -95 så verkar det svårt att få någon vettig hjälp har jag märkt . Symtomen är att den är svårstartad men när den väl tänder så går den som den ska o även av o på med termostaten. Märkt att den tänder lättare på bara uppvärming av vattnet än luftvärmen . Är det två olika system , ett för vatten o ett för värmen ? Tips om någon truma guru mottages

Sv: Truma c6002 -95

Jag blir lite tveksam har separat panna för värmen ,på min Hymer så är det panna som värmer vatten och närvattnet blir varmt så kommer värmen:yes:

Sv: Truma c6002 -95

Har forskat lite runt det o det verkar som fläkten som blåser ut värmen spökar när det är dags för tändning . i enbart varmvatten läget så är inte fläkten inblandad tydligen o då tänder den som den ska. Får meka ur pannan o ta bort fläkten o se på status på den ....

Tillbaka
Toppen