• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

truma c4300 strejkar

F

F.d. 18506

Guest
truma C 3400 strejkar

min truma c3400 vill inte starta. När jag provar både på vinter eller sommarläge så hör man att fläkten startar och sen kanske 10 sekunder senare hör man gnistor men inget start. Röda knappen börjar lysa.
Jag har ringt till ett serviceställe och dom tippsade mig att det kan vara brännare som är igensotad. Så nu har jag tagit lös hela pannan och laggt det upp och ner. Sen har jag tagit lös brännaren och har väntad en svartsot på brännaren men det såg ren och fin där. (bifogar bild).
Vad kan det vara som kan vara orsaken att den inte vill starta?
 

Bilagor

  • truma c3400 001.JPG
    truma c3400 001.JPG
    1,1 MB · Visningar: 14
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 18506

Guest
Sv: truma c3400 strejkar

Så, nu har jag monterad pannan ihop igen och satt den tillbakas i husbilen. Och hör och häpna nu startar den :). Jag körde den bara kanske 20 sekunder pga att jag har inte fyllt i vatten i systemet igen (det bör igentligen inte behövas att ha i vatten för att köra på sommarläge om jag förstå rätt).
Pannan körde igång med fläktljudet, sedan hörde man tickandet från tändningen och sen hörde man en tydligt puffljud. Det som bekymrar mig är jag hörde puffljudet typ 2-3gånger. Hur ska det låta när pannan startar och går?
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen