• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma 6

Kleif

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
39357
Medlemskap
2024
Delar med mig av erfarenheter i samband med ett felmeddelande E525H på vår Truma 6E med PlusC panel. Bilen är 1år
Larmet finns inte med i manualen men efter lite letande på nätet så var det en fläktmotor som fick för mycket ström. Fanns inget annat att göra än att byta fläkt enligt Truma i Färlöv. Men var gör man det när man är på Jylland. Ringde till Forsbergs men det hjälpte inte mycket. Skulle garantin gälla fick jag komma till dom eller själv fixa det med Truma. Så tillbaka till ruta 1. Ringde till återförsäljare runt där vi var och dom kunde hjälpa oss men först måste dom ta hem reservdelen och sen skulle det bokas tid.
Vi har alltså 2 val. Avbryta vår resa och köra hem eller vänta på eventuell service på någon verkstad. Hur många dagar????
Husbil är fantastiskt att uppleva och resa med men något alldeles förfärligt tråkigt att äga.
Undrar hur många som får sin semester förstörd av sådana här problem
 

rich710

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
34741
Medlemskap
2025
Trist, vi hade E517H som gäckade oss tills den helt nya pannan byttes ut. Sen har problemet aldrig återkommit. Kan ni inte köpa en billig elfläkt på något byggvaruhus för att slippa avbryta er resa iaf.
 

Kleif

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
39357
Medlemskap
2024
Tyvärr är det inte så enkelt. Fläkten är inbyggd i aggregatet och väsentlig för värmarens funktion. Utan den fungerar ingenting. Inatt var det -1 grad här på Jylland. Brrrr
 

Kleif

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
39357
Medlemskap
2024
Jaha förlåt. Jag läste ditt svar lite slarvigt. Det var ett alternativ vi diskuterade men det blev att vi avbröt. Vi tar igen det när det blir lite varmare.
 
Toppen