• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma 3402 Rödlampa

F

F.d. 5934

Guest
När jag provar att starta Truman, så hör jag bara att typ tändaren jobbar i 10 sekunder sen kommer rödlampan....

Gas finns det då 3 lågor och kylskåp går fint att köra samtidigt.

Läste i boken om värmaren att det kan vara gasol fel eller en säkring, men frågan är var sitter säkringen på värmaren då?
 

Örjan o Helen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2024
Sv: Truma 3402 Rödlampa

Hej, jag har liknande problem på min Hobby , när jag kör igång värmen så blinkar den röda lampan , men värmen startar som den ska å fungerar bra men ändå så fortsätter lampan att blinka.I boken så står det Fault å det tolkar jag som ett fel men har aldrig hittat nån orsak till felet.:mcride:
 
F

F.d. 5934

Guest
Sv: Truma 3402 Rödlampa

Batteriet är ca 2 veckor gammalt och ger 13,6 ut, så ström finns det till den....

Skorstenen har jag inte tittat än på, men ska gör det under morgon dagen då
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.629
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Truma 3402 Rödlampa

När jag provar att starta Truman, så hör jag bara att typ tändaren jobbar i 10 sekunder sen kommer rödlampan....

Gas finns det då 3 lågor och kylskåp går fint att köra samtidigt.

Läste i boken om värmaren att det kan vara gasol fel eller en säkring, men frågan är var sitter säkringen på värmaren då?
---------------------------------------------------------------------------------------------
Hej, en diskret fråga bara :oops:.
Någonstans i bilen finns säkert tre, fyra gasolhuvudkranar, en till varje förbrukare, du har väl den till värmaren öppen.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 5934

Guest
Sv: Truma 3402 Rödlampa

---------------------------------------------------------------------------------------------
Hej, en diskret fråga bara :oops:.
Någonstans i bilen finns säkert tre, fyra gasolhuvudkranar, en till varje förbrukare, du har väl den till värmaren öppen.

M.v.h. JANKRO.


Ja alla kranar är på som de ska...
Var en tur föra veckan till Ullared och värmen fungera underbart upp, men sluta under tiden när vi var i butiken....
 

Magnus & Delfin

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
9423
Medlemskap
2024
Sv: Truma 3402 Rödlampa

Hade samma problem för något år sedan. Trodde första att gasen började tryta och att det inte "räckte" till alla förbrukare samtidigt.
Så var inte fallet, men då byttes gastrycksregulatorn (heter den så?) och efter det fungerar allt felfritt. Kostade någon hundralapp vill jag minnas.

Läste någonstans att den ska bytas med några års mellanrum, ingen aning men nu är den bytt.

Lycka till!
 
Toppen