F
F.d. 53059
Guest
Har problem med att få igång min Triax UFO rundstrålande antenn. Antennen monterades på en husbilsfirma när jag köpte husbilen några veckor sedan. Har kontrollerat alla kablarna och kom fram till att felorsaken måste vara TRIAX Power inserter/splitter "strömfilter" som försörjer antennen med ström. Fick ett nytt strömfilter från husbilsfirman för att prova om det hjälper. Monterade den idag men ingen förbättring. Kan man ha så maximal otur att få två stycken felaktiga strömfilter eller är det handhavande fel från min sida.
Läste någonstans att man kan lätt förstöra strömfiltret genom att koppla in eller ut antennsladden och ha 12 v strömkabeln inkopplad samtidigt.
Finns det någon på husbilsklubben som haft liknande problem. Tacksam för svar och tips. Skulle inte vilja åka 75 mil t.o.r till husbilsfirman för att få detta åtgärdat...
mvh
Johan
Läste någonstans att man kan lätt förstöra strömfiltret genom att koppla in eller ut antennsladden och ha 12 v strömkabeln inkopplad samtidigt.
Finns det någon på husbilsklubben som haft liknande problem. Tacksam för svar och tips. Skulle inte vilja åka 75 mil t.o.r till husbilsfirman för att få detta åtgärdat...
mvh
Johan