• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Trend blandare

lillreijo

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
31029
Medlemskap
2024
Någon som vet om man kan byta packning i denna blandare. Den droppar. Hur kommer jag i så fall åt packningarna
 

Bilagor

  • IMG_0191.jpeg
    IMG_0191.jpeg
    1,9 MB · Visningar: 30

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
676
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Skruva loss spaken och, ifall jag minns rätt, så kan du bara dra ut huvan och då kommer du åt innanmätet. Du kan även hitta sprängskiss på tillverkarens hemsida. Googla...
Jag bytte ut mikrobrytaren som hade havererat i vår kran.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det sitter ingen "plupp" på motsatta sidan där spaken sitter? Pilla i så fall ut den så sitter det en skruv som du lossar varefter du kan dra ut täckhylsan.

I annat fall är det nog ett visst mått av våld som gäller.

//Michael, medlem
 

lillreijo

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
31029
Medlemskap
2024
Hej
Den har jag fått loss med hela kröken men problemet sitter nere i kranen eftersom den fortsätter att droppa. Felet sitter nog vid spaken som man stänger av och på vattnet med
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
676
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Har letat efter sprängritning men har tyvärr inte hittat någon sida
Gå in på Reich hemsida så hittar du skisserna där. De säljer dock inte direkt till slutkund utan hänvisar till Kama som inte säljer lösa delar till kranarna. Det finns dock återförsäljare i Tyskland som säljer kranarnas smådelar. Det tog ett tag för mig att hitta rätt...
 
Toppen