• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tre har blivit två

F

F.d. 924

Guest
Tre har blivit två
Tänk att det ska göra så ont
Vi har vetat att dagen snart skulle komma men nu när det var dags finns inga ord som kan beskriva den sorg och smärta vi känner.
Taitu, mor till våra "ungdomar" Goffy och Lisa, finns inte mer.


I dag när vi var på skogspromenad med hundarna insåg vi att Taitu mådde så dåligt att hon inte längre hade någon livsglädje.
Vi åkte direkt tilll en djurklinik i Emmaboda där Taitu fick somna in i Ingrids famn.
Saknaden efter Taitu är tung att bära.
Tack och lov har vi kvar hennes ättlingar men Taitu´s plats kan ingen annan hund ersätta.

Jag vet att många tycker att det är att överreagera, det är ju bara en hund.

Men alla som haft en hund som ni älskat och som gett er all kärlek den har vet hur vi mår just nu.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Tre har blivit två

Vi har aldrig haft hund men helt klart förstår man att saknaden är stor.

Tycker inte ni överreagerar det är inte bara en hund, det är en familjemedlem.
 

Dorishult

HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
6745
Medlemskap
2024
Sv: Tre har blivit två

Vi känner med er! Nu är det ju bara två par huvuden som vänds mot er när det "knackas" med burken!
Eva o Lasse + Ozzie
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Tre har blivit två

Tänker på er i denna svåra stund. Att mista en familjemedlem är alltid svårt och det är det våra underbara hundar är.
 
H

hianders

Guest
Sv: Tre har blivit två

Så jobbigt för er!! Känner oerhört starkt med er! Saknaden kommer att sitta kvar länge och speciellt vid vissa situationer men tänk också på de många goda och fina stunder ni har haft med henne, lillmamma!

Kramar kramar
fru och matte hianders/Inger
 
H

hianders

Guest
Sv: Tre har blivit två

Hur gammal blev Taitu??

Nu får hon göra sällskap med andra gosingar i Renbågshimlen!!

Tycker att ni var så tuffa och modiga att ta ett så snabbt beslut men ni är ju erfarna hundägare och uppfödare. Tror vi amatörer har lite svårare men det viktigaste är ju när man ser att livslusten inte finns kvar och att då inte låta kompisen lida mer.

Kramar
Inger
 
F

F.d. 924

Guest
Sv: Tre har blivit två

Så hemskt...samtidigt?

Vi har börjat hämta oss och kvarvarande hundar tycks nu vara helt ok, efter att ha varit mycket dämpade ett par dagar.

Vi vet ju att vi bara har dom "till låns" några år och att vi har gett allt för ett bra hundliv.

Tack för alla "tack" och vänliga ord.

Ingrid& Benny &:dog::dog:
 
F

F.d. 53308

Guest
Sv: Tre har blivit två

Det gör ont att mista en kär familjemedlem, men ni tog rätt beslut. Efter att ha levt ett lyckligt hundliv i så många år kan man ju inte låta sin älskling lida den sista tiden i livet bara för att man inte själv vill skiljas från hunden. Så tänkte jag också då vi tog beslutet för vår 10-åriga för 9 år sedan.

Kommer fortfarande stunder när jag känner saknaden och måste gå och titta på foton. Men nu minns jag henne för den glädje och tillit hon gav oss. Så det blir lättare med tiden fastän saknaden finns kvar. Men hellre har man dem till låns den tid man får än att vara utan. Känner verkligen med er och beklagar er förlust.
 
F

F.d. 9418

Guest
Sv: Tre har blivit två

det är ett tungt beslut, men man får inte vara självisk.Bävar för min älsta hund Vicky 15 år men ännu väldigt pigg och njuter av livet,senast på Mydog blev hon 2a bästa tik och hon älskar att bli utställd.Men man vet att det kan ta hastigt slut.
Känner för er och vet hur det känns
 

Bilagor

  • Vicky BIR Veteran Mora.JPG
    Vicky BIR Veteran Mora.JPG
    177,4 KB · Visningar: 3

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Tre har blivit två

Så hemskt...samtidigt?

Vi har börjat hämta oss och kvarvarande hundar tycks nu vara helt ok, efter att ha varit mycket dämpade ett par dagar.

Vi vet ju att vi bara har dom "till låns" några år och att vi har gett allt för ett bra hundliv.

Tack för alla "tack" och vänliga ord.

Ingrid& Benny &:dog::dog:

Ja nog "sörjer" hundarna också. Vi blev av med vår Airedale tik i Juni förra året och hanen som levt sina 7 år med henne blev sej aldrig lik. När sen han gick bort fredagen före nyår så blev det mycket för vår då ettårige Schnauzer. Han har inte hämtat sej helt ännu, han äter dåligt och vaktar på oss dygnet runt. Men vi kan se en förbättring som sakta kommer och det blir bättre, speciellt de två-tre senaste veckorna så har matlusten börjat återkomma. Det är tungt att sörja för två och fyrbenta, men vi som tagit på oss ansvaret med att ha hund måste örsöka kämpa på för dom som är kvar, det är nu dom behöver oss som mest.

Kämpa på och kom ihåg alla positiva minnen framför allt och ge de kvarvarande massor av omtanke och kärlek.
 
Toppen