• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Treårsmärke gasol

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2026
Dom flesta av oss har väl ett eller har sett ett treårsmärke i guldfolie bakpå bilen.

Nu undrar jag om man någonstans kan göra ett gasoltest och få ett nytt märke? Förmodligen så går det bara att få i Tyskland men de skulle vara intressant o vet öm det över huvud taget går.

Kanske är Dekra Tyskland ett alternativ?

Sv: Treårsmärke gasol

Tror nog att de flesta Husbils/campingföretag med egen serviceverkstad kan provtrycka-läkagetesta din husbilsgasol, men vad det kostar eller om du får nån gulddekal vet jag inte.
Har du frågat någon handlare?

Gasolprovning är inte problemet utan om man kan göra det och få treårsmärket.
Provtryckning i Sverige är bara 1år.

Har bara sett märket med Tysk text så därför undrar jag om någon vet om man kan få det i Tyskland. Märket sitter som sagt på dom flesta nya bilar även svensksålda.

Testen utføres på fabrikkene i Tyskland på alle nye biler slik at kundene slipper turen til TUV før bilen er 3 år. Alle tyskregistrerte biler og vogner med gasol anlegg skal ha gyldig slik merke.

Då kanske det är så att det märket endast kan sitta på nya bilar?

Hade varit fint att kunna förnya det nu när det gått ut.

Tillbaka
Toppen