Sv: Trav-l-Cool Bruksanvisning
Hej igen Country, det vore toppen om du vill maila en kopia av instruktionen åt mig för det kan vara intressant att veta vad som står där.
Jag vet ju inte vad som finns med i instruktionen mer än hanteringsanvisningar men det jag vill nämna efter min genomgång av apparaten och även en del som jag har läst om den på internet är att.....
Vattnet i dunken bör bytas ibland om det inte förbrukas innom rimlig tid ??? Det fanns funderingar på legionärsbakterier, men det förkastades av andra som sk..snack, vilket jag tror mest på. Men att byta ibland om det inte hinner förbrukas är ju inget större problem, och jag brukar ha i lite medel som skall hålla dricksvatten fräscht.
Det man absolut bör kontrollera och hålla koll på är slangarna mellan dunken-pumpen och coolern. Mina slangar var bara påträdda på nipplarna både på vägen upp och även inne i coolern. Jag säkrade dem med några varv najtråd vid vaje nippel, för slangklämmor kändes som överkurs. Första gången jag provade den (förmodligen oanvänd under flera år) så läckte utgående slangen från pumpen och det hade kunnat sluta med 15 liter vatten inne i skåpet där den står, så kolla noga. På internet läste jag om rättstvister om vattendränkta bilar efter läckage. När jag köpte min bil så var det garanti på allt utom coolern, och så här efteråt så tror jag inte det berodde på om den skulle funka eller inte utan mer på om den skulle läcka.
Det jag har läst om funktionen för övrigt är att här uppe i norr så kyler den skapligt men i länder med riktig hetta och hög luftfuktighet så blir det bara ännu mer fuktigt och olidligt när den är på, men det har jag ingen egen erfarenhet av tyvärr.
Det jag retar mig lite på är att den tar för mycket ström om man frikampar utan laddning. Med pumpen på, och högsta fläkthastighet så står amp.mätaren på -9 Amp.
De har förhoppningsvis satt bättre motorer i de som är nyare än min.
Tackar på förhand och önskar lycka till. JANKRO.